پیش بینی قیمت دلار امروز پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷

پایگاه خبری رخ: مطابق پیش بینی قیمت دلار توسط تیم کارشناسان اقتصادی طی روز گذشته کاری بازار آزاد و مقایسه آن با قیمت‌های اختتامیه بازار آزاد در همان روز متوجه می شویم که درصد خطای پیش بینی در کمترین قیمت 1.81% و در بیشترین قیمت 2.09% می‌باشد؛

نرخ برابری یورو به دلار در 8 اسفند ماه 1397 در کمترین میزان 1.1365 و در بیشترین میزان 1.1401 بوده است.

قیمت خرید دلار سامانه سنای بانک مرکزی در مورخ چهارشنبه 8 اسفند ماه 1397 مبلغ 131.500 ریال و قیمت فروش آن 132.500 ریال و قیمت خرید یورو 152.500 ریال و قیمت فروش آن 153.500 ریال اعلام گردید؛ بازار سنا نسبت به روز کاری خود به طور میانگین 2000 ریال کاهش داشته است…

به نقل از ینت نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مسکو بر سر فعالیت‌های ارتش اسرائیل در منطقه و آنچه که “نفوذ ایران در سوریه” خوانده شد، صحبت کرده است. بنیامین نتانیاهو در سخنانی مدعی شد: بزرگ‌ترین تهدید برای ایمنی و ثبات منطقه از ایران و نمایندگانش می‌آید. ما مصمم هستیم تا به فعالیت‌های هجومی خود علیه ایران و تلاش‌هایش برای استقرار در سوریه، ادامه دهیم.

جزئیات دقیقی از توافقات پوتین و نتانیاهو در حال حاضر موجود نیست. ولی مطمئناً طی هفته های آتی و سفر آقای ظریف که پس از قهر ایشان و دعوت مجدد بشار اسد به سوریه همراه بوده است، مشخص خواهد شد.

از سویی دیگر محمد بن عبدالرحمان آل ثانی در گفت‌وگو با روزنامه گاردین از قدرت‌های جهانی خواست تا رویکرد جامع‌تری در قبال مسائل منطقه خاورمیانه اتخاذ کنند و گفت که اقدامات یک‌جانبه‌ای که فلسطینی‌ها یا ایرانی ها را مد نظر قرار ندهد، کارساز نخواهد بود. همچنین درباره برجام گفت: موضع قطر در خصوص توافق هسته‌ای با ایران همچون اروپایی‌ها است. ما از آن حمایت می‌کنیم. ما خواهان یک رقابت تسلیحات هسته‌ای در منطقه‌مان نیستیم.

این، بدان معنی نیست که ما با ترکیه و ایران یک محور جدید ایجاد کرده باشیم.

جغرافیای ما دشوار است.

ما به سمت هیچ کشوری نرفته‌ایم.

کار ساده‌ای نیست که تسهیل کننده گفت‌وگوها میان کشورهای دشمن باشید.

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا که داماد او نیز هست، به او گفته که معامله قرن «ظرف چند هفته آینده آماده خواهد شد».

سوال کارشناسان سیاسی و اقتصادی پایگاه خبری رخ این است که معامله قرن چیست؟ لیکن پاسخ به این سوال عواقبی دارد که ترجیح می دهیم که سکوت کنیم. لیکن از دریافت پاسخ به آن از سوی مخاطبین محترم استقبال می کنیم.

لیکن در داخل کشور دنیکول پاچینیان نخست وزیر ارمنستان که روز گذشته در راس هیاتی عالی رتبه به دعوت از آقای روحانی به تهران سفر کرده بود، بعد از دیدار با رئیس جمهوری ایران و امضای دو سند تفاهم همکاری میان تهران و ایروان در نشستی خبری با تقدیر از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای دعوت و استقبال از او اظهار کرد: در نخستین دقایق حضور در تهران احساس کردیم که در کشوری دوست حضور داریم.در همین زمینه امیدواریم همکاران ما نیز در ایران این احساس را داشته باشند که فردی از کشور دوست در تهران حضور دارد.

ایشان در ادامه با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرده و حضرت آقا ایران و ارمنستان را همسایگان خوب و برخوردار از ارتباطات تاریخی خواندند و با تأکید بر لزوم افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی، خاطرنشان کردند: بر خلاف میل آمریکایی‌ها، روابط ایران و ارمنستان باید مستحکم، مستمر و دوستانه باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، سطح همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان را بسیار کمتر از ظرفیت‌های دو کشور برشمردند و افزودند: مصوبات و توافق‌های انجام‌شده در جریان این سفر باید به‌طور جدی پیگیری و دنبال شود.

در قراردادهای مطرح شده، متأسفانه تنها راه مراودات مالی تهاتر در نظر گرفته شده است. تهاتر یعنی اینکه در قبال خام فروشی هایمان، کالا وارد کنیم…

بیست‌و چهارمین جلسه بررسی لایحه بودجه سال 1398 به ریاست علی لاریجانی نیز روز گذشته در دستور کار قرار داشته است.

روز جاری نیز به احتمال زیاد ثبات محتمل ترین حالت می باشد.

جمع بندی تحلیل اسفند ماه:

اصلاً تمایلی به پیش بینی افزایش قیمت ها در بازار آزاد نداریم. لیکن هیچ دلیل مثبتی در جهت مثبت شدن تراز تجاری و افزایش ارزش پول ملی در وقایع فوق مشاهده نمی شود.

برای چندمین مرتبه در طی روزهای اخیر اعلام می داریم که افزایش تقاضا در بازار آزاد، از لحاظ علمی و عملی، عرضه را دچار مشکل خواهد نمود و اثر آن چیزی جز افزایش قیمت ها نخواهد بود.

امید است که این افزایش ها به شکلی جهشی و با سواستفاده سوداگران بازار آزاد نباشد.

خواهشمند است، ما را از انتقادات و پیشنهادات خود بی نصیب نفرمایید تا بتوانیم تحلیل هایی قوی تر را در روزهای آتی ارائه نماییم.

توجه مخاطبین محترم را به پیش بینی قیمت دلار در روز جاری جلب می نماید.

 

پیش بینی قیمت دلار امروز پنجشنبه 9 اسفند 1397

 

منابع اخبار: فارس و ایسنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان