بررسی مراسم اسکار ۲۰۱۹

اسکار Oscars امسال به قولش برای برگزاری مراسمی کمتر از سه ساعت عمل نکرد، با این حال مراسم بدون مجری امسال تندتر از سال‌های قبل پیش رفت

اسکار Oscars امسال به قولش برای برگزاری مراسمی کمتر از سه ساعت عمل نکرد، با این حال مراسم بدون مجری امسال تندتر از سال‌های قبل پیش رفت. در میان اجرای جدی آهنگ Shallow توسط لیدی گاگا Lady Gaga و بردلی کوپر Bradley Cooper و جوایز متعدد «کتاب سبز» Green Book و «حماسه کولی» Bohemian Rhapsody، چند اتفاق عجیب هم افتاد. برای شما از اتفاقات نودویکمین مراسم اسکار نوشته‌ایم.نقطه‌ی قوت: لباس بیلی پورتر Billy Porter بر روی فرش قرمز ترکیبی از تمام شخصیت‌های یک مهمانی معمای قتل murder-mystery party در آن واحد بود.

همچنین بخوانید:
معرفی برندگان اسکار 2019

شگفتی: این مراسم بدون مجری با کوئین Queen و آهنگ‌های “ما تو را به جنب و جوش می‌اندازیم” We Will Rock You و “ما قهرمانیم” We Are the Champions شروع شد. آیا این آهنگ‌های هیجان‌انگیز را دوست داشتیم؟ بله. آیا ما را به یاد «حماسه کولی» و برایان سینگر Bryan Singer انداخت؟ بله.
نقطه‌ی قوت: مایا رودولف Maya Rudolph، تینا فی Tina Fey و ایمی پولر Amy Poehler اولین جایزه‌ی شب را اعلام کردند و در مورد اینکه آن‌ها در اصل مجری مراسم نیستند شوخی کردند. با این حال شوخی‌های آن‌ها بامزه‌تر از هر مجری مراسمی بود.
نقطه ضعف: سریال Whiskey Cavalier؟شگفتی: ملیسا مک‌کارتی Melissa McCarthy و برایان تیری هنری Brian Tyree Henry با پوشیدن لباس‌های کارتونی پرکار و ظریف، بر “جزئیات و زیبایی” کار طراح لباس تاکید کردند. مک‌کارتی گفت:” این هنرمندان اثری هنری از ترکیب پارچه‌های مختلف خلق می‌کنند و در عین حال هیچ‌گاه حواس مخاطب را از داستان فیلم پرت نمی‌کنند. “

همچنین بخوانید:
نکاتی جالب در مورد نامزدهای جوایز اسکار 2019

نقطه قوت:کیگان-مایکل کی Keegan Michael-Key همانند مری پاپینز Mary Poppins وارد مراسم شد، ورودی کاملا متناسب با صنعت سینما.
نقطه قوت: تمام لحظات فوق دراماتیک و حرکات و نگاه‌های بردلی کوپر و لیدی‌گاگا در هنگام اجرای آهنگ Shallow و به خصوص اواخر اجرای آن‌ها. 1) باید داستان کامل‌تر این جریان را بفهمیم. 2) این انرژی بقیه‌ی فصل جوایز کجا بوده است؟نقطه‌ی قوت: اسپایک لی Spike Lee بالاخره اولین جایزه‌ی اسکارش را برای بهترین فیلم‌نامه‌ی اقتباسی Best Adapted Screenplay برای فیلم «نژادپرست سیاه» BlacKkKlansman به خانه برد. او گفت:” امشب من در مقابل کل دنیا به نیاکانمان که به ساخت این کشور کمک کرده‌اند، احترام می‌گذارم. همه‌ی ما از طریق نیاکانمان با‌یکدیگر ارتباط داریم. ما دوباره عشق و بصیرت خودمان را به دست می‌آوریم، دوباره انسانیت خودمان را به دست می‌‌آوریم و آن لحظه، لحظه‌ی قدرت‌مندی خواهد بود.” فصل جوایز بدون حضور لی واقعا تا این حد جالب نمی‌شد.
نقطه ضعف: رامی مالک Rami Malek جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد را برای «حماسه کولی» برد و سخنرانی تقریبا زیبایی درباره‌ی تاثیرات فردی مرکوری Freddie Mercury بر روی او و قدرت تاثیرگذاری ما بر دیگران داشت. با این حال او از صحبت درباره‌ی برایان سینگر، کارگردانی که از این فیلم اخراج شد، نکرد. سینگر به آزار جنسی متهم شده بود. اگر به دنبال زمانی برای ایستادن و صحبت شجاعانه برای حمایت از افراد مظلوم بودیم، این زمان بهترین فرصت بود.
نقطه‌ی قوت: هنگام معرفی فیلم «نژادپرست سیاه» باربارا استرایسند Barbra Streisand با فریاد “بروکلین!”، با اسپایک لی ارتباط گرفت.نقطه‌ی قوت: طی یک اتفاق کاملا غیرمنتظره (و البته خوشایند) الیویا کلمن Olivia Colman برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر زن برای «سوگلی» The Favourite شد. او کاملا شگفت‌زده بود و در حالی که می‌گفت:” این مسخره است” بر روی صحنه آمد. او پیشرفت زیادی در حرفه‌ی کاری‌اش داشته است و لیاقت این جایزه را دارد. به خاطر سخنرانی‌‌های زیبای کلمن هم که شده، این اتفاق باید دوباره تکرار شود.
نقطه‌ی ضعف: «کتاب سبز» Green Book جایزه‌ی بهترین فیلم را برد، انتخابی عجیب از میان انتخاب‌های هیجان‌انگیز و پیچیده‌تر. تهیه‌کنندگان این فیلم در سخنرانی‌شان به استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg و حتی کری فیشر Carrie Fisher هم اشاره کردند.
شگفتی: بدون حضور یک مجری برای مراسم، جولیا رابرتز Julia Roberts مجبور شد پای میکروفون برگردد و خودش مراسم را به پایان برساند.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی جکسون مک‌هنری Jackson McHenry و دیون آیوی Devon Ivie در سایت www.vulture.com بوده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر