فلوشیپ خواب:

۳۰ درصد کودکان گرفتار اختلال خواب هستند

یک فلوشیپ خواب با اشاره به اینکه ۳۰ درصد کودکان دچار مشکل خواب هستند، گفت: برخی از بیماری‌های زمینه‌ای می تواند سبب این مشکل در کودکان شود

30 درصد کودکان گرفتار اختلال خواب هستند

یک فلوشیپ خواب با اشاره به اینکه 30 درصد کودکان دچار مشکل خواب هستند، گفت: برخی از بیماری‌های زمینه‌ای می تواند سبب این مشکل در کودکان شود.

به گزارش به نقل از فارس، شبنم جلیل‌القدر متخصص کودکان و فلوشیپ خواب در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی خواب برگزار شد، اظهار داشت: طبق برخی از مطالعات انجام گرفته، اختلالات خواب در کودکان و افراد زیر هجده سال 30 حدود درصد آنها را گرفتار می‌کند و می‌توان گفت که یک‌سوم کودکان اختلال خواب دارند.

وی افزود: ترس از به خواب رفتن، مقاومت در رفتن به رختخواب، بیداری‌های مکرر شبانه، صبح زود بیدار شدن، بدرفتاری‌های طول روز و اختلال توجه از جمله مشکلاتی است که در حوزه خواب کودکان وجود دارد.

یک فلوشیپ خواب گفت: ما پزشکان به دنبال یافتن بیماری‌های زمینه‌ای که باعث بی‌خوابی می‌شود هستیم، ولی والدین باید در زمینه اختلال خواب کودک توجه لازم را داشته باشند و رعایت بهداشت خواب در کودک خود را مدنظر قراردهند، البته این در حالی است که بیماری پشت مشکل خواب کودک نباشد.

جلیل‌القدر گفت: بیش‌فعالی، رکود تحصیلی، قطع تنفس در خواب، عفونت گوش به صورت مکرر، کابوس‌های شبانه، خوب وزن نگرفتن کودک، بی‌اشتهایی، اختلال در تکامل و خروپف در خواب از جمله مشکلاتی است که سبب اختلال خواب در کودک می‌شود.

وی گفت: زمان خواب و بیداری کودک باید مشخص باشد، تفاوت خواب در روزهای هفته با آخر هفته بیش از یک ساعت نباشد، جای خواب کودک ثابت باشد و اتاق خواب دمای مناسب 21 تا 24 درجه داشته باشد.

فلوشیپ خواب گفت: والدین باید شب ادراری مقاوم درمان، دندان قروچه و تعریق‌های شبانه را در کودک خود جدی بگیرند و جهت درمان آن به پزشک مراجعه کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان