گزارش اقتصاد آنلاین از داد و ستد های عمده بازار سهام طی هفته جاری؛

سهام‌داران حقوقی وحقوقی ۳۴۷ میلیون سهم بانک خاورمیانه را خریدند/ بیمه پارسیان ۶۸ میلیون سهم پارس خودرو را فروخت

اقتصاد آنلاین - رامین بیات؛ طی هفته جاری شرکت سرمایه گذاری سمند 19 میلیون و 979 هزار سهم، شرکت سرمایه گذاری پارس توشه15 میلیون سهم، بانک سامان 12 میلیون و 599 هزار سهم، شرکت گروه صنعتی سپاهان 12 میلیون و 366 هزار سهم، شرکت سرمایه گذاری تامین آتیه مسکن 21 میلیون و 367 هزار سهم، شرکت مهندسی وساختمانی جهانپارس 10 میلیون سهم  بانک خاورمیانه را خریدند. 

شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان 23 میلیون سهم، شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران 12 میلیون سهم، شرکت سام گروه 11 میلیون سهم و اشخاص حقیقی که سهام داره عمده هستند نیز در مجموع 210 میلیون سهم بانک خاورمیانه را تملک کردند. در مجموع نیز 347 میلیون سهم بانک خاورمیانه در طی هفته جاری از سوی سهامداران عمده حقیق و حقوقی خریداری شد.

 بر اساس این گزارش، بیمه پارسیان نیز 68 میلیون سهم پارس خودرو را فروخت. از سویی نیز صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر هم 40 میلیون سهم گروه پتروشیمی س. ایرانیان را نیز فروخت. همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید هم 21 میلیون سهم کارت اعتباری ایران کیش را واگذار کرد. این در حالیست که شرکت سرمایه گذاری پارس آریان و شرکت توسعه تجارت غرب ایرانیان نیز به ترتیب  97 میلیون و100 میلیون سهام هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه را خریداری کردند.

بیمه کوثر نیز 711 ملیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر را از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح خرید. این در حالی است که سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیز در هفته جاری یک بلوک دیگر 711 میلیون سهمی از بیمه کوثر را نیز فروخت. شرکت گروه گسترش نفت وگازپارسیان هم 27 میلیون سهم پتروشیمی شیراز را خرید.

شرکت سرمایه گذاری اهداف، توربوکمپرسورنفت و تدبیربین الملل اویول نیز به ترتیب 5،5 و 39 میلیون سهم صنایع تجهیزات نفت را واگذار کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان