ماهان شبکه ایرانیان

نوری خبر داد

نخستین جوجه عقاب طلایی در اسارت متولد شد

مسئول مرکز نگهداری حیات وحش پارک چمران کرج گفت: پرندگان شکاری که در اسارت زندکی می کنند قادر به تولید مثل نخواهند بود و تخم گزاری این جفت عقاب طلایی و تبدیل به جوجه شدن آن اتفاقی نادر است.

نخستین جوجه عقاب طلایی در اسارت متولد شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیردل نوری مسئول مرکز نگهداری حیات وحش پارک چمران کرج اظهار داشت: بعد از تلاش کارکنان این مرکز، کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی موفق به تولید مثل این عقاب‌ها شدیم.

نوری افزود: پرندگان شکاری که در اسارت زندکی می کنند قادر به تولید مثل نخواهند بود و تخم گزاری این جفت عقاب طلایی و تبدیل به جوجه شدن آن اتفاقی نادر است.

وی گفت: با توجه به نظارت‌های دقیقی که بر روی این تخم ها صورت گرفت، کارشناسان تصمیم گرفتند که تخم ها در دستگاه قرار بگیرند و جوجه ها به این شکل متولد شوند که این اتفاق افتاد و در حال حاضر در فضای دیگری که برای این دو جوجه تهیه کردیم نگهداری می شود.

نوری گفت: هدف ما در مرکز نگهداری حیات وحش پارک چمران با حمایت های سازمان پارک ها و فضای سبز کرج تولید مثل از پرندگان شکاری و رها کردن آن ها در طبیعت است که بتوان به افزایش این پرندگان که نسل آن ها در حال انقراض است کمک کنیم.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان