ماهان شبکه ایرانیان

نماینده مجلس: انفعال دولت به آشفتگی بازار دامن می‌زند

خبرگزاری فارس: صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل با اشاره به وضعیت نامطلوب موجود در بازار، از بازار خودرو و مسکن گرفته تا گوشت و مرغ، اظهار کرد: گرانی بی‌سابقه و تورم افسار گسیخته موجود در بازار محصول سوء مدیریت قوه مجریه است و دولت به جای ساماندهی امور، به فرافکنی و فرار رو به جلو روی آورده است.

وی افزود: کنترل کم‌فروشی و گران‌فروشی گسترده موجود در بازار از توان نهاد‌های نظارتی خارج است و دولت حسب وظیفه ذاتی خود با ستفاده از بازوان اجرایی‌اش باید بازار را سر و سامان دهد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که عزم جدی در دولت در جهت مدیریت بازار دیده نمی‌شود گفت: متاسفانه معلوم نیست دولت در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت چه برنامه‌ای برای بازار آشفته این روز‌های کشور دارد و دود این بی‌تدبیری به چشم مردمی می‌رود که با انواع مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایطی که اقشار مختلف مردم به ویژه طبقات متوسط و پایین جامعه برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به قیمت متعارف با مشکلات گسترده مواجه هستند، شاهد انفعال و سردرگمی دولت هستیم که خود این مساله به آشفتگی بازار می‌افزاید.

بدری، آرایش دولت را متناسب با جنگ اقتصادی موجود ندانست و گفت: ارز دولتی به جای حل مشکلات مردم، زمینه ایجاد رانت را برای عده‌ای فراهم کرده است و در حالی که بسیاری از مردم در تامین مایحتاج ضروری خود مشکل دارند عده‌ای منافع شخصی خود را دنبال کرده و به ثروت‌اندوزی مشغولند.

وی اظهار داشت: وقتی اکثریت قریب به اتفاق کالا‌های موجود در بازار افزایش قیمت چند صد درصدی را تجربه می‌کنند، سوالی که برای مردم حادث می‌شود این است که این ارز دولتی به چه کس و چه کالا‌هایی اختصاص یافته است؟ چه کسی باید پاسخگوی این سوء مدیریت آشکار باشد؟ عدم پاسخگویی شفاف از سوی دولت به بی اعتمادی موجود در جامعه دامن می‌زند و دولت باید از ادامه این روند جلوگیری کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان