ترامپ: ۱۰۰ درصد سرزمین‌های تحت اِشغال داعش را پس گرفتیم!

خبرگزاری مهر: رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه مدعی شد که نیرو‌های تحت پشتیبانی این کشور در خاک سوریه 100 درصد از سرزمین‌های تحت اِشغال تروریست‌های داعش را پس گرفته اند!

به گزارش رویترز، «دونالد ترامپ» روز پنج شنبه خطاب به نیرو‌های نظامی آمریکا مدعی شد که نیرو‌های تحت پشتیبانی این کشور در خاک سوریه 100 درصد از سرزمین‌های تحت اِشغال گروه‌های تروریستی داعش را پس گرفته اند؛ ادعایی که در تناقض آشکار با اظهارات پیشین فرمانده نیرو‌های دموکراتیک سوریه است.

ترامپ در یک توقف کوتاه در ایالت آلاسکا خطاب به نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه مشترک «المندورف- ریچاردسون» مدعی شد: «ما اکنون 100 درصد از [سرزمین‌های تحت اِشغال]خلافت اسلامی [داعش]را تحت سلطه خود درآورده ایم».

این در حالی است که اوایل روز پنج شنبه، «مظلوم کوبانی» فرمانده نیرو‌های دموکراتیک سوریه در یک فیلم ویدیویی که در اختیار رسانه‌های خبری قرار گرفت، تصریح کرد که نیرو‌های دموکراتیک کُرد سوریه «ظرف یک هفته آینده می‌توانند پیروزی کامل خود بر داعش را اعلام نمایند».

روشن است که رئیس جمهور آمریکا در پی اعلام خروج نیرو‌های نظامی این کشور از سوریه در ماه دسامبر، بی صبرانه مترصد فرصتی برای اعلام بیرون راندن داعش از خاک سوریه است تا از این رو بتواند ادعا کند که «آمریکا سرانجام در مأموریت خود برای شکست این گروه تروریستی به موفقیت دست یافت!»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان