بارسلون، اسپانیا: غرفه سامسونگ در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹

همون طور که خیلی‌هاتون میدونین، کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ یا MWC ۲۰۱۹ بزرگترین رخداد سال در تقویم فناوری و صنعت موبایل محسوب میشه که تمرکز اصلی اون روی معرفی تلفن‌های همراه جدید هست

بارسلون، اسپانیا: غرفه سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2019

 گزارش تصویری و اختصاصی فوت‌وفن از غرفه سامسونگ موبایل در نمایشگاه MWC 2019

همون طور که خیلی‌هاتون میدونین، کنگره جهانی موبایل 2019 یا MWC 2019 بزرگترین رخداد سال در تقویم فناوری و صنعت موبایل محسوب میشه که تمرکز اصلی اون روی معرفی تلفن‌های همراه جدید هست. این نمایشگاه هر سال در ماه فوریه در بارسلون اسپانیا برگزار میشه. وب سایت فوت‌وفن مثل سال‌های گذشته به بارسلون اومده تا شما رو از جدیدترین اخبار این نمایشگاه بزرگ و جهانی و حواشی اون آگاه کنه.

امسال، در کنگره جهانی موبایل داغ‌ترین خبرها مربوط به تلفن‌های منعطف تاشو و تلفن‌های هوشمند 5G بودن که تو هر غرفه‌ای توجه همه بازدیدکننده‌ها رو به خودشون جلب می‌کردن. تقریبا بیشتر برندهای مشهور سعی کرده بودن دستی در این زمینه داشته باشن. همون طور که از قبل انتظار می‌رفت، سامسونگ هم از جمله برندهایی بود که یکی از تلفن‌های هوشمند گلکسی اس 10 رو با پشتیبانی از شبکه 5G ارائه کرد و یک تلفن منعطف و تاشو با مدل گلکسی فولد.

 

 

سامسونگ همیشه حضور موفق و پرسر و صدایی در این نمایشگاه بزرگ و جهانی داشته. امسال، سامسونگ 5 روز قبل از برگزاری نمایشگاه و در 20 فوریه خانواده گلکسی اس 10 رو که شامل 3 مدل متنوع گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 ای می‌شد معرفی کرد.

اصلا جای تعجب نیست که چرا سامسونگ هر سال کنفرانس خبری مخصوص به خودش رو برگزار می‌کنه. دلیلش کاملا مشخصه! چون همیشه دست پر به میدون میاد و چندین نوع محصول جدید دیگه هم با خودش به نمایشگاه MWC 2019 میاره. صدرنشین محصولات امسال اولین تلفن منعطف و تاشوی این برند با مدل گلکسی فولد بود؛ منتها این محصول تنها محصول تاشو در کنگره جهانی موبایل نبود و برندهای دیگه هم محصولات تاشوی جالب توجهی رو مثل سامسونگ به نمایش گذاشته بودن.

سامسونگ بیش از یک دهه است که در حال توسعه فناوری تلفن منعطف و تاشو بوده و امسال با گلکسی فولد نتیجه تمام تلاش‌های خودش رو جسورانه در معرض نمایش گذاشت. گلکسی فولد سامسونگ 2 هزار یورو قیمت داره و یک محصول دورگه موبایل-تبلت به حساب میاد که ظاهرش با نمایشگر 4.6 اینچ در جلوی محصول به مدل‌های قدیمی برمی‌گرده و یک نمایشگر آمولد 7.3 اینچ هم داخلش داره. البته سامسونگ در غرفه‌اش به هیچ کدوم از خبرنگارها اجازه زیاد نزدیک شدن به گلکسی فولد رو نمیداد. باید تازمان عرضه رسمی و جهانی این محصول صبر کنیم. گفته‌ها حاکی از اینه که فروش جهانی گلکسی فولد سامسونگ تا ماه آپریل شروع نمیشه و به احتمال زیاد سامسونگ از ماه می در اروپا به تدریج این محصول رو در اختیار مشتریای خودش بذاره.

علاوه بر سه مدل از تلفن‌های هوشمند و پرچمدار سری گلکسی اس 10 به همراه مدلی از گلکسی اس 10 که از شبکه ‌5G پشتیبانی می‌کنه و همین طور گلکسی فولد، تبلت گلکسی تب اس 5 ای (Galaxy Tab S5e) از جدیدترین تبلت‌های سامسونگ، ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو (Galaxy Watch Active)، دو دستبند هوشمند تناسب اندام و البته ایربادهای بی‌سیم از محصولات جالب توجه دیگه بودن که این برند در غرفه بزرگ خودش به نمایش عموم گذاشته بود.

با وجود تمام این محصولات جدید و چشمگیر که همه بازدیدکنندگان در نمایشگاه رو به سمت خودشون میکشوندن، سامسونگ گلکسی فولد که تلفن هوشمند تاشوی جدید سامسونگ بود ستاره درخشان غرفه به حساب میومد؛ محصولی که سامسونگ در کنفرانس مطبوعاتی خودش با افتخار از اون و ویژگی‌های متمایز و منحصربه‌فردش نام می‌برد.

در بین محصولاتی که سامسونگ تو غرفه خوش به نمایش گذاشته بود، تعدادی از اولین‌های دنیا به چشم می‌خورد؛ مثل اولین دستگاه‌های وای-فای 6 و اولین تلفن هوشمند 5G. این سری از محصولات موبایلی سامسونگ جزو بهترین دستگاه‌های اندروید سال 2019 هستند.

گلکسی اس 10 سامسونگ با شبکه 5G نمایشگر 6.7 اینچ و باتری بزرگ 4500 میلی‌آمپر داره و به احتمال زیاد تابستون 2019 ، یعنی تا چند ماه دیگه، در بازارهای تحت پوشش این شبکه عرضه بشه.

یک نکته جالب در مورد گلکسی اس 10 باید اضافه کنیم: سامسونگ در این سری که دهمین نسخه از سری گلکسی اس به حساب میاد این بار حسگر اثر انگشت رو روی نمایشگر تعبیه کرده. دوربین خیلی پیشرفته‌تر شده و سه لنز در پشت برای مدل اصلی و پلاس و دو تا لنز برای مدل گلکسی اس 10 ای طراحی شده. این تلفن‌های هوشمند از نظر عملکرد با پردازنده اسنپدراگون 855 یا اگزینوس 9820 و حافظه UFS 3.0 (با یک ترابایت حافظه برای نسخه اس 10 پلاس) خیلی بهتر شدن. نمایشگرشون هم فضای بیشتری داره و نه تنها بزرگتر از قبل شدن بلکه تمام سطح جلوی گوشی رو پوشش میدن. این فضای بزرگ به لطف وجود نمایشگر اینفینیتی او (Infinity-O) که فقط یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی داره ایجاد شده.

در مجموع پرچمداران غرفه سامسونگ یعنی تلفن‌های هوشمند سری اس 10 بزرگ‌تر شدن، نمایشگر واضح و شفاف‌تری دارن، باتری‌هاشون قدرت بیشتری داره، عملکردشون سریع‌تر شده،‌تعداد دوربین‌هاشون بیشتر شده و به شارژ بی‌سیم هم مجهز شدن.

ناگفته نمونه که دو تلفن هوشمند دیگه، علاوه بر سه قلوهای ناهمسان گلکسی اس 10 سامسونگ، در غرفه سامسونگ به نمایش دراومدن که مدل‌های گلکسی A50 و A30 بودن؛ محصولاتی که به بازار امریکا عرضه نمیشن و مختص بازار هند هستن. شاید این احتمال هم وجود داشته باشه که مثل بقیه تلفن‌های هوشمند سری A وارد ایران بشن. اما فعلا این گفته در حد گمانه‌زنی‌های ماست. دو محصول جدید سری A نمایشگر اینفینیتی یو (Infinity-U) و باتری 4 هزار میلی‌آمپر دارن و از طراحی 3D Glasstic برخوردارن. به همین دلیل بدنه اونها تقریبا مثل آفتاب‌پرست تغییر رنگ میده.

سامسونگ گلکسی A30 قیمت پایین‌تری نسبت به A50 داره. نمایشگرش 6.4 اینچ 1080 پیکسل از نوع سوپر آمولد هست و پvدازنده اگزینوس 7885 با 4 گیگابایت رم و تا 64 گیگابایت حافظه داخلی داره. دو دوربین در قاب پشت گلکسی A30 تعبیه شده که یکی حسگر 16 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7 داره، اون یکی حسگر عمق 5 مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2. حسگر جلو برای دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسل هستش. در ضمن، حسگر اثر انگشت مثل قبل در پشت گوشی قرار داده شده.

در مورد گلکسی A50 که مدل پیشرفته‌تر از A30 هست هم باید بگیم که این گوشی نمایشگر 6.4 اینچ 1080 پیکسل از نوع سوپرآمولد داره اما سامسونگ برای این محصولش پردازنده قدرتمندتر اگزینوس 9610 رو به کار برده. رم 6 گیگابایت و تا 128 گیگابایت حافظه داخلی که البته با کارت حافظه میکرو اس دی میشه ارتقا داد هم باید به فهرست قابلیت‌های جذاب این محصول اضافه کنیم.

سامسونگ گلکسی A50 هم سه دوربین در پشت داره: یکی حسگر 25 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7، یکی حسگر عمق 5 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 و حسگر دیگه 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 از نوع اولترا واید یا فوق عریض هست. دوربین جلو برای سلفی گرفتن هم 25 مگاپیکسله. سامسونگ بر خلاف مدل گلکسی ‌A30 برای این محصولش حسگر اثر انگشت اولتراسونیک رو به کار برده که درون نمایشگر تعبیه شده.

نتیجه بازدید وب سایت فوت‌وفن از تمامی بخش‌ها و غرفه‌ها در نمایشگاه MWC 2019 این بود که غرفه سامسونگ یکی از بهترین و جذاب‌ترین غرفه‌هایی بود که بیشترین و پیشرفته‌ترین محصولات سال رو به نمایش گذاشته و چشم جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان رو با ابتکارات جدیدش خیره کرده بود؛ ابتکاراتی که مشتریان سراسر دنیا مشتاقانه امسال منتظرشون هستن.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر