دیدارهای حساس لیگ برتر؛

یک سر و هزار سودا؛ اوج رقابت برای سهمیه!

تاتنهام، آرسنال، منچستر یونایتد و چلسی برای کسب دو سهمیه لیگ قهرمانان رقابت می کنند اما کدام یک از این ۴ تیم فصل آینده در جمع بهترین‌های اروپا حضور خواهند داشت؟

 

به گزارش "ورزش سه"، دو شکست پیاپی تاتنهام در هفته گذشته مقابل برنلی و چلسی باعث شد تنها دو تیم مدعیان اصلی قهرمانی لیگ جزیره باشند. لیورپول و منچستر سیتی خودشان را از سایر تیم های لیگ برتر جدا کرده اند ولی هرقدر به بازی های انتهایی فصل نزدیکتر می شویم رقابت بر سر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده هم داغ تر می شود.

 

چهار تیم تاتنهام، آرسنال، منچستر یونایتد و چلسی تنها با اختلاف 7 امتیازی در رتبه های سوم تا ششم جدول قرار دارند و باید ببینیم کدام یک موفق می شوند در انتهای فصل بین 4 تیم بالای جدول قرار گیرند.

 

تاتنهام

 

فرم تیم: اکثر طرفداران تاتنهام تصور می کردند با بازگشت هری کین از مصدومیت، آنها با قدرت بیشتری برای کسب قهرمانی با لیورپول و سیتی به رقابت بپردازند ولی با دو شکست شاگردان پوچتینو مقابل برنلی و چلسی امیدهای قهرمانی آنها بسیار کم رنگ شد. تاتنهام بدون مهاجم اصلی خود چهار بازی پیاپی در لیگ را پیروز شده بود و امیدوارند با پیروزی برابر آرسنال مجدد به روزهای خوب خود برگردند.

 

ترکیب و بازیکنان: این نقطه احتمالا جایی است که شاید باعث دردسر تاتنهام شود. در غیاب هری کین، سون نمایش بسیار درخشانی نشان داد و در سه بازی پیاپی موفق به گلزنی شد ولی همیشه این نگرانی وجود داشته که او نتواند فرم خوب خود را در همه بازی ها حفظ کند.

 

 

از طرفی مصدومیت دله آلی، اریک دایر، فرتونگن و یانسن هم دست پوچتینو را در این هفته ها کمی خالی گذاشته است.

 

سایر رقابت‌ها : اسپرز با شکست مقابل کریستال پالاس از جام حذفی کنار رفتند و در کنار لیگ برتر، تنها در لیگ قهرمانان حضور دارند. با برتری خیره کننده 3 بر صفر مقابل بورسیا دورتموند در دور یک شانزدهم لیگ قهرمانان، شانس بسیار بالایی برای حضور در یک چهارم نهایی دارند و احتمالا باز هم در ماه مارچ باید در این رقابت ها بازی کنند.

 

بازی های باقی مانده: پس از دو شکست در یک هفته، دربی شمال لندن منتظر آنهاست. در ادامه دو بازی خارج از خانه بسیار دشوار مقابل لیورپول و منچستر سیتی خواهند داشت و در آخرین بازی فصل هم میزبان اورتون هستند.

 

بازی های باقیمانده تاتنهام

11 اسفند - آرسنال (میزبان)

 

24 فروردین - هادرسفیلد (میزبان)

18 اسفند - ساوتهمپتون (میهمان)

 

31 فروردین - منچستر سیتی (میهمان)

26 اسفند - کریستال پالاس (میزبان)

 

7 اردیبهشت - وستهام (میزبان)

11 فروردین - لیورپول (میهمان)

 

14 اردیبهشت - بورنموث (میهمان)

17 فروردین - برایتون (میزبان)

 

22 اردیبهشت - اورتون (میزبان)

 
 
 

آرسنال

فرم تیم: پس از شکست برابر وستهام در ابتدای سال میلادی جدید، آرسنال در فرم بسیار خوبی بوده و  در 5 بازی اخیر 4 پیروزی و یک شکست ( در خانه منچستر سیتی ) داشته است. تیم اونای امری روز چهارشنبه در ادامه روند خوب خود موفق شد با پیروزی 5 بر 1 برابر بورنموث به رتبه چهارم جدول صعود کند.

 

ترکیب و بازیکنان: توپچی ها به غیر دنی ولبک، هکتور بیرین و راب هلدینگ که به علت آسیب دیدگی و عمل جراحی ادامه فصل را از دست داده اند، مصدوم  دیگری ندارد و دو مهاجم تراز اول آنها یعنی اوبامیانگ و لاکازت در فرم بسیار خوبی قرار دارند. از طرفی با بازگشت اوزیل به ترکیب اصلی و اوج گرفتن دوباره میختاریان امری انتخاب های زیادی برای خط میانی خود دارد. هر چند که بازیکن جدید آنها یعنی دنیس سوارز هنوز فرصت کمی برای قرارگیری در ترکیب پیدا کرده و آرون رمزی هم روز چهارشنبه حتی در لیست 18 نفره تیم قرار نداشت، ولی گوندونزی و لوکاس توریرا توانسته اند در غیاب آنها نمایش های بسیار خوبی ارائه دهند.

 

 

سایر رقابت‌ها : آرسنال و چلسی سابقه حضور طولانی در لیگ قهرمانان اروپا دارند ولی این فصل هر دو تیم در لیگ اروپا به مصاف حریفان خود رفته‌اند و قرمزهای شمال لندن در دور یک شانزدهم باید به مصاف تیم رن فراسنه بروند و امری امیدوار است پس از 3 قهرمانی در این لیگ با سویا، این بار طعم چهارمین قهرمانی خود را  همراه با آرسنال بچشد. 

 

بازی های باقی مانده: اگر آرسنال بتواند در دو بازی آینده خود نتایج خوبی بگیرد، شانس بسیار خوبی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده خواهد داشت. آنها روز شنبه باید در ومبلی به مصاف تاتنهام بروند و پس از آن پذیرای منچستر یونایتد در ورزشگاه امارات هستند. پس از این دو بازی برنامه سبکتری پیش روی توپچی هاست که شاید سخت ترین بازی های آنها تا پایان فصل دو بازی خارج از خانه مقابل ولورهمپتون و اورتون باشد.

 

بازی های باقیمانده آرسنال

11 اسفند - تاتنهام (میهمان)

 

24 فروردین - واتفورد (میهمان)

19 اسفند – منچستر یونایتد (میزبان)

 

31 فروردین – کریستال پالاس (میزبان)

25 اسفند - ولورهمپتون (میهمان)

 

7 اردیبهشت – لستر سیتی (میهمان)

11 فروردین - نیوکاسل (میزبان)

 

14 اردیبهشت - برایتون (میزبان)

17 فروردین - اورتون (میهمان)

 

22 اردیبهشت - برنلی (میهمان)

 
 

منچستر یونایتد

 

فرم تیم: پیروزی چهارشنبه شب یونایتدی ها مقابل کریستال پالاس آنها را به رکورد هشت پیروزی پیاپی خارج از خانه رساند و روند شکست ناپذیری تیم سولسشر در لیگ به 11 بازی رسید. بدون شک آنها آماده ترین تیم لیگ هستند و از زمان حضور سولسشر تنها در برابر برنلی و لیورپول امتیاز از دست داده اند.

 

ترکیب و بازیکنان: شیاطین سرخ برای بازی با کریستال پالاس هشت بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتند ولی باز هم موفق به کسب هر 3 امتیاز این بازی شدند که نشان دهنده کیفیت بالای بازیکنان یونایتد است. لینگارد، هررا، ماتا، مارسیال، ماتیچ، جونز، والنسیا و دارمیان غایبان این دیدار بودند و وضعیت اکثر آنها هم برای بازی روز شنبه مقابل ساوتهمپتون مشخص نیست.

 

 

سایر رقابت‌ها : با شکست خانگی دو بر صفر مقابل پاری سن ژرمن، احتمالاً آخر راه آنها در این فصل لیگ قهرمانان فرا رسیده است. ولی در جام حذفی انگلسی وضعیت خوبی دارند و در صورت شکست دادن ولورهمپتون راهی نیمه نهایی خواهند شد. 

 

بازی های باقی مانده: یونایتد احتمالا سخت ترین برنامه بازی را در بین این چهار تیم دارد. آنها هنوز سه بازی سخت مقابل آرسنال، منچستر سیتی و چلسی دارند و باید در خارج از خانه به مصاف ولورهمپتون و اورتون بروند.

 

بازی های باقیمانده منچستر یونایتد

11 اسفند - ساوتهمپتون (میزبان)

 

31 فروردین - اورتون (میهمان)

19 اسفند - آرسنال (میهمان)

 

2 اردیبهشت - منچستر سیتی (میزبان)

10 فروردین – واتفورد (میزبان)

 

7 اردیبهشت - چلسی (میزبان)

17 فروردین - ولورهمپتون (میهمان)

 

14 اردیبهشت - هادرسفیلد (میهمان)

24 فروردین - وستهام (میزبان)

 

22 اردیبهشت - کاردیف (میزبان)

 
 

 

چلسی

 

فرم تیم: فرم بد چلسی مائوریتزیو ساری را در استانه اخراج قرار داده ولی به نظر می رسد پیروزی روحیه بخش 2 بر صفر مقابل تاتنهام به او شانس مجددی داده است. آبی های لندن دو شکست تحقیر آمیز 6 بر صفر مقابل منچستر سیتی و 4 بر صفر مقابل بورنموث داشتند و در ابتدای سال دربی لندن را به آرسنالی ها واگذار کردند.

 

ترکیب و بازیکنان: چلسی بازیکنان جوان زیادی را به صورت قرضی به سایر تیم ها داده است و به نظر می رسد ساری نفرات اصلی تیم خود را از بین حدود 14 بازیکن انتخاب می کند. ترکیب 3 نفره خط حمله معمولا ثابت بوده و جایگاه جورجینیو و کانته در میانه زمین تضمین شده است و ساری از کواچیچ و بارکلی هم به صورت چرخشی استفاده می کند.

 

 

سایر رقابت‌ها : چلسی هم مانند آرسنال شانس حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان از طریق قهرمانی در لیگ اروپا را هم دارد. پس از شکست مالمو در لیگ اروپا، دیناموکیف را در دور بعدی این بازی ها مقابل خود دارند که به نظر نمی رسد حریف سختی در برابر آبی های لندن باشد.

 

بازی های باقی مانده: دو بازی خارج از خانه چلسی برابر لیورپول و منچستر یونایتد می تواند تعیین کننده جایگاه آنها در انتهای فصل باشد. آنها هم چنین یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم ها دارند و اگر شاگردان ساری بتوانند حداکثر امتیاز را از بازی های مقابل تیم های پایین تر جدول کسب کنند، شانس بسیار خوبی برای کسب سهمیه فصل بعد خواهند داشت.

 

بازی های باقیمانده چلسی

12 اسفند - فولام (میهمان)

 

24 فروردین - لیورپول (میهمان)

19 اسفند – ولورهمپتون (میزبان)

 

31 فروردین –برنلی (میزبان)

26 اسفند - اورتون (میهمان)

 

7 اردیبهشت –منچستر یونایتد (میهمان)

11 فروردین - کاردیف (میهمان)

 

14 اردیبهشت - واتفورد (میزبان)

17 فروردین - وستهام (میزبان)

 

22 اردیبهشت – لستر سیتی (میهمان)

 
 

مبنع: دیلی میل

مترجم: محمد علی عسکری

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان