معاون تعاون وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی خبر داد:

ورود تعاونی‌ها برای کمک به توزیع بهتر کالاهای اساسی و تنظیم بازار

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌و گو با اقتصادآنلاین درباره دلایل امضای این تفاهم نامه گفت: با توجه به استراتژی وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن شرکت بازرگانی دولتی ایران دراستفاده از شبکه های توزیع کارآمد و سراسری با هدف دسترسی سریع و بدون واسطه مصرف کنندگان نهایی به کالاهی اساسی مشمول تنظیم بازار و نیز استفاده از ظرفیت بالای بخش تعاون و تجارب موفق پیشین این بخش در توزیع کالاهی اساسی این تفاهم نامه میان وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی شرکت مادر تخصصی دولتی ایران ،معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران به امضا رسید.

کبیری تصریح کرد: موضوع این تفاهم نامه فروش و توزیع ذخایر راهبردی برنج، روغن و شکر در شبکه های توزیع تعاونی با مدیریت اتاق تعاون ایران و نظات کارگروه تنظیم بازار و وزارت تعاون است که بر اساس قانون و مفاد تفاهم نامه مقرر شده است اتاق تعاون ایران روند کار را به صورت ماهانه به معاونت تعاون گزارش دهد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ضوابط اجرایی این تفاهم نامه افزود: بر اساس این تفاهم نامه، زمان و مقادیر تخصیصی اقلام از طریق شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تعیین و اعلام خواهد شد. همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران مجاز است مقادیر تحویل کالارا با توجه به شرایط غیرقابل پیش بینی تغییر دهد.

کبیری با اشاره به میزان و نوع کالاهای مورد نظر برای توزیع در ایام پایانی سال 97 گفت: در این تفاهم نامه مقرر شده است 30 هزار تن برنج تایلندی وارداتی توزیع شود که 15هزار تن آن در ایام پایانی سال و 15 هزار تن در ایام ماه مبارک رمضان در سال 98 توزیع خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر برنج مقرر شده است 10هزار تن شکر سفید در کیسه های 50 کیلویی و 10 هزار تن انواع روغن خام در میان مردم برای کنترل بازار توزیع شود.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روش پرداخت بهای کالا گفت: بهای کالا مطابق مصوبه کارگروه تنظیم بازار خواهدبود که بر اساس این مصوبه برای توزیع اقلام در پایان سال 97، تهیه و ارایه ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط با سررسید چهارماهه ضروری خواهد بود.همچنین برای توزیع اقلام طرح ضیافت سال 98 نیز تهیه و ارایه ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط با سررسید شش ماهه ضروری است.

کبیری درپایان  درباره قیمت فروش اقلام گفت: بر اساس این تفاهمنامه قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی هومالی 52000 ریال،هرکیلو گرم برنج تایلندی رده (ب) 40000ریال و هرکیلوگرم شکر سفید 30000ریال تحویل اتاق تعاون ایران خواهد شد. قیمت روغن خام نیز بر اساس نرخ های اعلامی سازمان حمایت از مصرف کنندگان بزودی اعلام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان