وداع الهام ایمانی با پیکر همسرش خشایار الوند

خشایار الوند متولد 1346 فیلمنامه‌نویس ایرانی بود. او برادر سیروس الوند (کارگردان سینما و تلویزیون) بود.

الوند کار در سینما را از سال 1363 با مشاغلی مانند دستیار و برنامه‌ریز شروع کرد. الوند بعد از آن به فیلمنامه نویسی پرداخت و فیلمنامه‌های مزاحم و برگ برنده را نوشت. همچنین او به همراه فرهاد توحیدی به عنوان نویسنده فیلمنامه در مجموعه دایره تردید که از کارهای تلویزیونی بود شرکت داشت.

الهام ایمانیهمسر هنرمندان همسر خشایار الوند همسر بازیگران همسر الهام ایمانی علت مرگ هنرمندان علت مرگ بازیگران عکس دیاکو الوند سکته قلبی خانواده سیروس الوند خانواده خشایار الوند بیوگرافی خشایار الوند بیوگرافی الهام ایمانی بیماری هنرمندان بیماری بازیگران ایست قلبی اسامی بازیگران فوت شده ایرانی

عکس خشایار الوند و همسرش الهام ایمانی

فیلم‌های تلویزیونی اعتراف، شاهد و قسمت‌هایی از مجموعه کمربندها را ببندیم نیز از جمله فعالیت‌های او در زمینه نویسندگی است.

خشایار الوند فعالیت در سینما را با نگارش فیلمنامه‌های «مزاحم» و «برگ برنده» هر دو به کارگردان سیروس الوند (برادرش) را نوشت.

اما عمده شهرت او به نگارش فیلمنامه سریال ها و مجموعه های طنز موفق چون «نقطه چین» «شب های برره»؛ «باغ مظفر»؛ «گنج مظفر»؛ «مرد هزار چهره»؛ «مرد دو هزار چهره»؛ «قهوه تلخ»؛ «ویلای من»؛ «شوخی کردم» و «در حاشیه» همه به کارگردانی مهران مدیری؛ «پایتخت»؛ «پایتخت 3»؛ «پایتخت 5»؛ «در حاشیه»؛ «پایتخت 4» و «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم؛ «کمربندها را ببندیم» به کارگردانی مهدی مظلومی؛ «مسافران» به کارگردانی رامبد جوان؛ «دیوار به دیوار» و «دیوار به دیوار 2» به کارگردانی سامان مقدم باز می گردد.

علت فوت خشایار الوند

خشایار الوند در تاریخ 9 اسفند 1397 بر اثر سکته قلبی درگذشت.

مراسم تشییع پیکر خشایار الوند در تاریخ 11 اسفند 97 با حضور جمع کثیری از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.

الهام ایمانی

سیروس الوند کارگردان سینما و برادر مرحوم خشایار الوند سخنران این مراسم بود. وی با خواندن شعری گفت:

لحظه‌ای که خشایار به دنیا آمده بود را به خوبی یاد دارم و لحظه بعد عروسی‌اش یادم هست. او خیلی عاشق همسرش الهام بود. آن شب شب زیبایی بود که دیدم خشایار به کسی که دوست داشت رسید. عکس بعدی عکسی بود که در اتاق احیا را باز کردند و یک ساعت این بچه مثل جوجه بالا و پایین می‌پرید. عکس چهارم عکسی بود که رویش را کنار زدند تا شناسایی‌اش کنم. در آنجا آقایی بود و گفت: این آقا کی هست؟ از مردم پرسیده بود این مرد کیست؟ و وقتی متوجه شده بود نویسنده پایتخت است به من گفت: من سنگ قبرش را به خرج خودم می‌سازم. مردم هنرمندانشان را خوب می‌شناسند و همین برای ما کافی است، سیمرغ کیلویی چند؟

همچنین، داریوش الوند از برادران خشایار الوند گفت: ما همه دوران کودکی را با هم سپری کردیم؛ من حتی در روز‌های سربازی فقط به فکر او بودم و در این 30 سال هم که ایران نبودم، به او نامه می‌دادم و باهم در ارتباط بودیم.

الهام ایمانی همسر مرحوم خشایار الوند هم اظهار کرد: خشایار یک حرف ناگفته داشت و آماده کرده بود که روی صحنه بگوید؛ او آن روز می‌خواست از سه استاد خود سیروس الوند (برادرش)، مهران مدیری و سیروس مقدم قدردانی کند. به جای او امروز من از شما عزیزان سپاسگزاری می‌کنم.

الهام ایمانی بازیگر، نویسنده و همسر مرحوم خشایار الوند است. این زوج دارای دو فرزند پسر و دختر هستند.

الهام ایمانی در فیلم «طعم گیلاس» به کارگردانی عباس کیارستمی، اولین نقش سینمایی‌اش را ایفا کرد. وی بعد از بازی در فیلم «دست‌های آلوده» دیگر در هیچ اثر سینمایی ایفای نقش نکرد. الهام ایمانی در سریال «دیوار به دیوار» در کنار همسرش در تیم نویسندگان حضور داشت.

الهام ایمانی

عکس الهام ایمانی و پسرش دیاکو الوند

 

ساتین

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان