ماهان شبکه ایرانیان

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی:

۸۰ درصد مکمل‌های غذایی در کشور تولید می‌شود

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل باید اولویت سازمان غذا و دارو باشد گفت: امروز ۸۰ درصد مکمل‌های غذایی، در کشور تولید می‌شود

80 درصد مکمل‌های غذایی در کشور تولید می‌شود

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل باید اولویت سازمان غذا و دارو باشد گفت: امروز 80 درصد مکمل‌های غذایی، در کشور تولید می‌شود.

به گزارش به نقل از فارس، عباس کبریایی زاده رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی گفت: ما نیاز به استارتاپ مدیریت هستیم، جامعه از ناکارآمدی مدیریت رنج می‌برد، ما امروز نیازمند مدیریت واحد و با شیوه وحدت فرماندهی هستیم.

وی افزود: مشکلات صنعت دارو عمدتا به صورت شخصی و جهادی و ورود مدیران به عرصه مشکلات قابل حل است.

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی گفت: سال 1376 با بحران هجمه وارد کنندگان مکمل‌ها مواجه شدیم، سندیکای مکمل‌های تولید کننده رژیمی راه اندازی شد و امروز بیش از 80 درصد مکمل‌ها در کشور تولید می‌شود و اگر واردات بقیه نیز قطع شود مشکلی وجود نخواد داشت.

وی تصریح کرد: با تکیه بر جوانان می‌توانیم‌ بر مشکلات فائق آییم، بیش از 50 درصد نوآوری‌های دارویی متعلق به شرکت دانش‌بنیان و جوانانی است که طی سال‌های اخیر تربیت شده‌اند

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی ادامه داد: برنامه توسعه‌ای در دوران جنگ به طور ملموس دیده شد، در دهه 70 و اوایل دهه 80 این سبک مدیریت وجود داشت، امروز دچار آشفتگی استراتژیک شده‌ایم که باید حل شود.

کبریایی زاده گفت: زنجیره تصمیم‌گیری اسیر بروکراسی شده است و اوضاع آن آشفته است، امروز دچار آشفتگی هستیم و برخی مواد مورد نیاز را امروز با قیمت‌هایی تهیه می‌کنیم که استدلال منطقی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اواویت نظام سلامت باید مشخص شود، به بخش‌هایی ارز می‌دهیم که نیاز ندارند، باید روند بروکراسی رفع شود متاسفانه بانک مرکزی، گمرک و سازمان توسعه تجارت هرکدام مسیر خود را طی می‌کنند، وزیر بهداشت سابق در جیب صنعت و تولید کننده‌ها دست انداخت و باید وزارت بهداشت و بیمه‌ها به اندازه توان مالی تعهد ایجاد کنند.

وی افزود: به فناوری ‌های دارویی باید عمر بخشید، نباید به فرمولاسیون بسنده کرد، باید زنجیره دانش کشور عمیق شود و به صادرات محور کردن آن توجه شود و مشوق‌هایی برای آن در نظر بگیریم.

کبریایی زاده گفت: سالهاست حمایت از زیرساخت‌های تولید رها شده و صنعت داروسازی بدون مواد اصلی و ماشین آلات و لوازم جانبی نمی‌تواند کار کند. اگر امروز صنعت داروسازی مورد اقبال در بورس نیست این هشدار است.

رییس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی در خصوص انتشار آمارنامه دارویی گفت: طی سال‌های اخیر کشور از اطلاعات غلط رنج برد، اما تلاش‌های در زمینه شفاف‌سازی صورت گرفته است، قیمت تمام شده دارو در کشور باید کاهش یابد و مالیات نیز کاهش یابد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان