چگونه از یک روز بد عبور کنیم؟

همه افراد در زندگی خود روزهای بد را تجربه خواهند کرد. علت بد بودن یک روز می تواند خستگی، استرس، ناراحتی و ... باشد. اما روزهای بدی نیز وجود دارند که دلیل واضح و مشخصی ندارند.

آیا روز شما با یک حادثه وحشتناک و یا ناراحتی هایی آغاز شده است؟ علت بد بودن یک روز می تواند خستگی، استرس، ناراحتی و ... باشد. اما روزهای بدی نیز وجود دارند که دلیل واضح و مشخصی ندارند. نکته مهم این است که باید بتوانید از روز بد خود عبور کنید. به رسمیت شناختن احساسات اولین قدم برای غلبه بر یک روز بد می باشد. تمرین های جسمی و روحی، فعالیت های مفرح، دیدار آشنایان و دوستان نیز می تواند کمک زیادی به شما کند.

روز بد

1. اگر حس اضطراب دارید، روی حواس فیزیکی خود تمرکز کنید

بسیار مهم است که برای پردازش احساسات منفی که تجربه می کنید به خودتان زمان بدهید. به محض اینکه توانستید این کار را انجام دهید، چند دقیقه نفس عمیق کشیده و بر روی حواس دیدن، بوییدن، شنیدن و احساس کردن تمرکز نمایید. این کار را برای هر آن چه که وجود دارد تکرار کنید. پس از مدتی خواهید دید که چرخه اضطراب از بین خواهد رفت. اگر می توانید یک فضای آرام و بدون حواس پرتی را برای خود پیدا کنید.

 

2. احساسات خود را بدون قضاوت منعکس کنید

احساس ناراحتی در یک روز بد کاملا طبیعی است. به جای نادیده گرفتن احساسات و یا اجبار به خوشحالی ساختگی، لحظاتی را برای تشخیص و درک احساس خود صرف کنید. از قضاوت درباره احساسات خود دوری نمایید. به عنوان مثال اگر برای گرفتن نمره بد در امتحان  احساس بدی دارید، به خودتان نگویید که " این مسخره است که برای این موضوع ناراحت باشم". فقط احساسات خود را یادداشت کرده و آن ها را بپذیرید.

 

3. منبع احساسات منفی خود را شناسایی کنید

به احساسات بدی که تجربه می کنید و چیزهایی که باعث خراب شدن روز شما خواهند شد، فکر کنید. استرس کار؟ اضطراب در امتحان؟ ناراحتی از دست کسی؟ منبع ناراحتی خود را در 3 کلمه یا کمتر خلاصه کرده و یادداشت نمایید. مطالعات نشان می دهد که عمل ساده نوشتن احساسات می تواند تاثیرات منفی آن ها را کاهش دهد.

 

4. بدانید که همه روزهای بد علت مشخصی ندارند

گاهی اوقات ممکن است به دلایل نامشخص در روزهایی احساس ناراحتی، خستگی و اضطراب داشته باشید. در این حالت به دنبال دلایل مشخصی نباشید. این اتفاق برای همه افراد خواهد افتاد. به جای تمرکز بر روی یافتن علت، سعی کنید در لحظه احساسات خود را بهتر کنید. استراحت کوتاه، خوردن یک میان وعده، پیاده روی، یوگا، مشاهده فیلم و ... می تواند روشی مناسب برای بهبود احساسات شما باشد.

 

5. احساسات خود را برای فرد مطمئن بیان کنید

افراد معمولا در محیط های شلوغ مانند کلاس درس، مهمانی، محل کار و ... سعی می کنند احساسات منفی خود را تا حد امکان بروز ندهند. اما برقراری ارتباط با افرادی که به آن ها اطمینان دارید و بیان احساسات می تواند تنش ها و کج خلقی های احتمالی شما را کاهش دهید. بنابراین از گوشه گیری و انزوا اجتناب نمایید.

 

روز بد

 

6. به یاد داشته باشید این یک تجربه موقتی است

هنگامی که در وسط یک روز بد هستید، ممکن است فکر کنید که همه چیز برای همیشه ترسناک خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که این روز بد برای همیشه ادامه نخواهد داشت و چیزهایی را که احساس می کنید موقتی خواهد بود. پس درباره خودتان صبور باشید و زمان کافی را به خودتان بدهید تا از این حالت خارج شوید. سعی کنید فردا را به عنوان یک فرصت برای شروع تازه ای ببینید.

 

7. بر روی فعالیت های خلاقانه تمرکز کنید

فعالیت های خلاقانه نه تنها آرامش بخش هستند، بلکه می توانند برای احساسات و ناکامی های شما یک روزنه سالم باشند. اگر یک روز بد دارید، سعی کنید چند دقیقه وقت بگذارید تا فعالیتی مانند نقاشی، بافتنی، نویسندگی، نواختن ساز یا ... را انجام دهید. هر نوع فعالیت خلاقانه ای می تواند احساسات شما را بهبود بخشد.

 

8. زمانی را با دوستان و آشنایان صرف کنید

اگر می توانید، زمانی را برای ملاقات های حضوری با دوستان و آشنایان ترتیب دهید. رفتن به گردش، سینما، سفر و ...  با افرادی که دوست دارید، می تواند شما را از فکر کردن به احساسات منفی دور کرده و روحیه تان را بهتر کند. اگر کسی را در نزدیکی خود ندارید، از تماس تصویری کمک بگیرید.

 

9. فعالیت های جسمی را فراموش نکنید

یکی از بهترین راه های غلبه کرده بر روز بد ورزش است. در واقع ورزش منظم می تواند میزان انرژی شما را افزایش دهد. در این صورت می توانید با استرس مقابله کنید. انجام فعالیت های جسمی فعال می تواند ذهن شما را از نگرانی ها دور کند. اگر زمان زیادی ندارید، می توانید از پیاده روی، یوگا، مدیتیشن یا تمرین های تنفسی استفاده کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان