کودکان شهیدی که در بستنی قاب شدند

دعا قشطه مجسمه هایی را خلق کرده است که حادثه ی جمعه سیاه کودکان غزه را به تصویر می کشد.

به گزارش گروه فرهنگی میزان به نقل از الجزیره،یکی از فصل‌های تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در اولین جمعه مرداد 2014 روی داد. تجاوزی که در آن به دلیل تعداد شهدا ونبود جا برای نگهداری پیکر‌ها، جسد هفت کودک فلسطینی در یخچال‌های عادی نگهداری شد.

کودکان شهیدی که در بستنی قاب شدند

«دعا قشطه»، هنرمندی است که حادثه‌ی تکان دهنده تجاوز رژیم صهیونیستی را در مقابل چشمان خود دیده است. او چهار سال پس از قتل عام تصمیم به ایجاد اثر هنری برای نشان دادن به جهانیان گرفته است.

 

بیشتر بخوانید:

« زندگی خودت را رنگ کن» پویشی برای کاهش دردهای کودکان فلسطینی

این هنرمند مجسمه‌هایی را خلق کرده که در نگاه اول ممکن است بستنی به نظر برسد، اما با نگاه دقیق تری تصویری از هفت کودک شهیدی را به نمایش می‌گذارد که در کفن هایشان هستند.

«دعا قشطه» در این باره می‌گوید:در ماه مرداد سال جاری و در سالگرد چهارم تجاوز اسرائیل در غزه، من تصمیم گرفتم این رویداد را به شیوه هنری بازنویسی کنم، زیرا رسانه‌ها به این صحنه تکان دهنده توجه نکردند. در نتیجه تصمیم گرفتم که انواع مجسمه‌های بستنی را بسازم که در آن کودکان  شهید به تصویر کشیده شود.

 

کودکان شهیدی که در بستنی قاب شدند


لازم به یاد آوری است که جمعه سیاه در غزه در سال 2014 به وقوع پیوست که طی آن 150 فلسطینی شهید وصد‌ها تن دیگر زخمی شدند. در بین این شهدا هفت کودک قرار دارند که کوچک‌ترین آن‌ها یک ماه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان