در پی بالا گرفتن اعتراضات علیه بوتفلیقه؛

مسیر منتهی به فرودگاه پایتخت الجزایر بسته شد

خبرگزاری فارس: الجزایری‌ها چند روزی است که در اعتراض به اعلام رسمی نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور کنونی الجزایر برای پنجمین بار، به خیابان‌ها آمده‌اند تا مخالفت خود را با نامزدی بوتفلیقه ابراز کنند.

به گزارش اسکای نیوز، نیروهای امنیتی هم با مشاهده تشدید اعتراضات مخالفان بوتفلیقه، عصر امروز مسیر منتهی به فرودگاهی که در شرق پایتخت الجزایر قرار دارد، مسدود کردند.

در همین ارتباط، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان مخالف کاندیداتوری مجدد رئیس‌جمهور کنونی روز یکشنبه سعی کردند تا خود را به ساختمان شورای قانون اساسی برسانند، اما نیروهای پلیس با استفاده از خودروهای آب‌پاش، دانشجویان معترض را متفرق کردند.

عبدالعزیز بوتفلیقه که 82 سال سن دارد قصد دارد برای پنجمین دوره پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شرکت کند، اما مخالفان می‌گویند که وی وضعیت جسمانی مناسبی ندارد و لذا نباید در انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی شرکت کند.

همزمان با تشدید بحران سیاسی در الجزایر، بوتفلیقه مدیر کارزار انتخاباتی خود را برکنار کرده و عبدالغنی زعلان را به این سمت منصوب کرده است.

عبدالعزیز بوتفلیقه پس از سکته مغزی در سال 2013 کمتر در انظار عمومی دیده شده است.

ده‌ها هزار نفر روز جمعه گذشته نیز در شهرهای مختلف الجزایر علیه نامزدی مجدد عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تظاهرات کرده بودند که بنا به اعلام وزارت بهداشت الجزایر در مجموع 183 نفر در جریان اعتراضات روز جمعه مجروح شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان