ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس: How to Train Your Dragon ۳ باکس آفیس را تصاحب کرد؛ Madea Family Funeral در جایگاه دوم قرار گرفت

«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» How to Train Your Dragon: The Hidden World گوی رقابت را در خارج از آمریکا هم ربود و با فروش ۵۲ میلیون دلاری در ۶۱ مارکت، جمع فروش خارجی خود را به ۲۷۷

جدایی همیشه شیرین و در عین حال دردناک است، اما برای «مراسم سوگواری خانوادگی مادیا» A Madea Family Funeral به کارگردانی تایلر پری Tyler Perry شیرینی آن در باکس آفیس به یادماندنی‌تر بود.
آخرین قسمت این مجموعه فیلم 15 ساله با 27 میلیون دلار فروش اکران شد، که بسیار فراتر از انتظارات بود و بزرگ‌ترین اکران در میان فیلم‌های این مجموعه در دهه‌ی اخیر به شمار می‌آید. «مراسم سوگواری خانوادگی مادیا» A Madea Family Funeral همچنین پایانی بر همکاری مشترک طولانی‌مدت پری Perry و لاینزگیت Lionsgate بود. اکران این قسمت، سومین اکران برتر این مجموعه فیلم، پس از «مادیا به زندان می‌رود» Madea Goes to Jail در سال 2009 (با 41 میلیون دلار فروش) و «دیدار خانوادگی مادیا» Madea’s Family Reunion در سال 2006 (با 30 میلیون دلار فروش)، بدون در نظر گرفتن تورم، محسوب می‌شود.
در آخرین قسمت این مجموعه فیلم — که در آن پری Perry کارگردان، تهیه‌کننده و بازیگر بوده است — یک دیدار خانوادگی شاد تبدیل به کابوسی خنده‌دار می‌شود، مادیا Madea و بقیه به منطقه‌ای جنگلی در جرجیا می‌روند و باید بدون آمادگی قبلی یک مراسم سوگواری را ترتیب دهند، که ممکن است رازهای کثیف خانوادگی را افشا کند. کسی دیویس Cassi Davis پاتریس لاولی Patrice Lovely هم در این فیلم بازی می‌کنند.
به گزارش PostTrack، «مراسم سوگواری خانوادگی مادیا» A Madea Family Funeral بیشتر مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفت (61 درصد) در حالی‌که آمریکایی-آفریقایی‌تبارها 50 درصد مخاطبان را تشکیل دادند، و پس از آن‌ها سفیدپوستان (23 درصد)، اسپانیایی‌تبارها (19 درصد)، و آسیایی‌ها و سایرین (8 درصد) بودند.
با وجودی‌که «مادیا» Madea عملکرد درخشانی داشت، اما نتوانست تاج پادشاهی باکس آفیس را بر سر بگذارد و انیمیشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» How to Train Your Dragon: The Hidden World از کمپانی‌های دریم‌ورکس انیمیشن DreamWorks Animation و یونیورسال Universal با فروش 30 میلیون دلاری در دومین آخر هفته‌ی خود صدرنشین جدول شد. جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا به 97.9 میلیون دلار رسیده است.

«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» How to Train Your Dragon: The Hidden World گوی رقابت را در خارج از آمریکا هم ربود و با فروش 52 میلیون دلاری در 61 مارکت، جمع فروش خارجی خود را به 277.7 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 375.4 میلیون دلار رساند. این فیلم خانوادگی با اکران 33.4 میلیون دلاری در چین، هم «آلیتا: فرشته‌ی جنگ» Alita: Battle Angel را کنار زد و هم رکورد دومین اکران بزرگ در میان فیلم‌های دریم‌ورکس انیمیشن DreamWorks Animation و یونیورسال Universal را به دست آورد.
«آلیتا» Alita به تهیه‌کنندگی جیمز کمرون James Cameron با فروش 7 میلیون دلاری در آمریکای شمالی به جمع فروش داخلی 72.2 میلیون دلار رسید و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت.

این فیلم بزرگ فاکس Fox در سطح بین‌المللی 40.4 میلیون دلار دیگر فروخت و به جمع فروش خارجی 278.2 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 350.4 میلیون دلار دست در چین به 112.1 میلیون دلار می‌رسد.
«فیلم لگو 2: بخش دوم» The Lego Movie 2: The Second Part از کمپانی برادران وارنر Warner Bros. در آمریکا 6.6 میلیون دلار فروخت و جمع فروش خود در داخل آمریکا را به 91.7 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 152.8 میلیون دلار رساند. این فیلم در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت.«کتاب سبز» Green Book به کمک جایزه‌ی اسکار که برای بهترین فیلم برنده شد توانست به جایگاه پنجم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی راه پیدا کند. این فیلم با 4.7 میلیون دلار فروش در آمریکا به جمع فروش داخلی 75.9 میلیون دلار دست یافت. در خارج از آمریکا این جهش مشهودتر بود: این درام-کمدی 31.9 میلیون دلار فروش رقم زد — از جمله اکران تحسین‌برانگیز 17.1 میلیون دلاری در چین — و جمع فروش خارجی خود را به 112.1 میلیون دلار و جمع فروش جهانی خود را به 188 میلیون دلار رساند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان