رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد؛

بحران کمبود آب در صدر لیست ۱۰۰چالش اساسی کشور

به گزارش اقتصاد آنلاین، غلامحسین شافعی امروز در چهارمین جشنواره ملی آب در محل اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این که بی توجهی به مساله بحران آب، کشور را با چالش جدی و زیانبار مواجه خواهد ساخت، تصریح کرد: اکنون نیازمند فکری اساسی برای حل بحران آب و یافتن راهکاری مناسب برای غلبه درست بر مشکلات ناشی از آن هستیم چرا که بر اساس گزارش تهیه شده درباره 100 چالش اساسی کشور  بحران کمبود آب یکی از مهمترین این چالش ها است.

شافعی ادامه داد: نگرانی درباره آب جدی است و به همین دلیل اتاق بازرگانی ایران پس از تدوین قانون بهبود فضای کسب و کار، وارد رسیدگی به این موضوع شده است، زیرا اتاق بازرگانی درباره توجه به مسائل آب یک عقب ماندگی دارد که باید در این زمینه با اقدام های مناسب جبران کند.

شافعی همچنین با گلایه از روند تدوین برنامه های توسعه‌ای کشور خاطرنشان کرد: تدوین این برنامه ها از گذشته بر اساس هیچ اصول اقتصادی نبوده و همین امر به مشکلات کشور دامن زده است، این برنامه ها نه بر اساس اصول که بر اساس حضور قدرت های محلی تدوین شده و هر نقطه ای که قدرت محلی نداشته از توسعه محروم مانده است.

او اضافه کرد: توزیع نامناسب اعتبارات در برنامه‌های توسعه ای از عوامل پایداری مشکلات در کشور است که بر موضوع بحران آب نیز اثر گذار بوده.

شافعی تاکید کرد: توزیع نامناسب اعتبارات اشتغال روستایی، نتیجه ای جز خالی شدن روستاها و نابودی منابع آبی به همراه نداشته است.

وی با بیان این که حل این مشکلات باید از اساس باشد، افزود: متاسفانه هنوز اقدام مناسبی برای این بحران صورت نگرفته اما ورود اتاق بازرگانی به این مسئله راهکار مناسبی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان