چرا بهزیستی دلیل اخراج مددکار عامل رسانه ای شدن رها را اعلام نمیکند

-مهدی اسفندیار: داستان حکایت تلخ" رها" دختر ایلامی را نمی شود با درد و اندوه ننوشت؛ واکنش بسیار عالی اصحاب رسانه که نسبت به یک فاجعه ی غیرانسانی واکنش نشان داده و احساس مسئولیت ایرانیان شرافتمند را به درستی ادا کردند، اما چند نکته ی اساسی باقی مانده که تمایل دارم از منظر یک پژوهشگر که از قضا چند سالی دستی بر امور بازرسی داشتم به واقعه ی تلخ "رها" ...

چرا بهزیستی دلیل اخراج مددکار عامل رسانه ای شدن رها را اعلام نمیکند

-مهدی اسفندیار: داستان حکایت تلخ" رها" دختر ایلامی را نمی شود با درد و اندوه ننوشت؛ واکنش بسیار عالی اصحاب رسانه که نسبت به یک فاجعه ی غیرانسانی واکنش نشان داده و احساس مسئولیت ایرانیان شرافتمند را به درستی ادا کردند، اما چند نکته ی اساسی باقی مانده که تمایل دارم از منظر یک پژوهشگر که از قضا چند سالی دستی بر امور بازرسی داشتم به واقعه ی تلخ "رها" نگاه کنم:

1_اقدام جمعیت امام علی به اعلام رسانه ای فاجعه (بهزیستی ایلام عقب تر از ماجرا و دادستان ایستاده در حالیکه وظیفه ی اصلی رصد این موارد با این اداره است)
2_تحویل "رها" به خانه ی امن (بهزیستی ایلام همراه موج رسانه ای ایجاد شده وارد می شود)
3_ مسائلی از خانه ی "امن" توسط رسانه ها درز پیدا می کند (بهزیستی ایلام رد می کند)

4_ بهزیستی ایلام ارتباط اداری خود را با خانه ی امن رد می کند و ان را در حد دادن امتیاز و مجوز در محدوده ی اختیارات و تکالیف قانونی خود می داند؟!
5_ یک مددکار خانم از آن خانه ی "امن" اخراج می شود که در مظان افشاگری اخلاقی و شرعی موضوع "رها" قرار دارد!
6_ پای یکی از نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم به وسط کشیده می شود!
7_ کانال های مثلا مستقل تلگرامی ایلام، نگران گل آلود شدن و بهره برداری یک کارمند قراردادی می شوند که هیچ رفتارسیاسی و اقتصادی در پرونده ی وی جز درس خواندن و خانُمانه خدمت کردن نداشته ‌و نتیجه ی رد پای احتمالی دخالت انسانی او به "اخراج انجامیده که واقعا به عنوان یک فرد رسانه ای برای این رفتار آنها که خود را منتسب به رسانه می کنند؛ متاسفم.
8_ اداره کل روابط عمومی سازمان بهزیستی سعی می کند با برخوردی حرفه ای و محترمانه موضوع را جمع کند اما نه... بقیه ی داستان بماند برای روزهای آتی...‌

یک پازل اساسی در رفتار مجموعه ی قبادی دانا و مصاحبه ی همکار عزیزمان در اداره کل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور وجود دارد، گزارش بازرسی بهزیستی به گونه ای جمع شده است که نیازی به دیدار و مصاحبه و بررسی اظهارات مددکار اخراجی دیده نشده؟!

پرسش اینجاست که چه مضاری برای بررسی دقیق تر و همه جانبه تر موضوع"رها" و خانم مددکار شرافتمند اخراج شده در ایلام برای " نمایندگان ایلام در مجلس و به خصوص نماینده ای که نامش مطرح شده و قبادی دانا در بهزیستی می توان تصور کرد که اینگونه حواشی را تحمل کرده و همچنان در فضای غبارآلود پیش می روند؟!

اکنون پرسش اصلی این است که همزمانی اخراج "مددکار" با افشای موضوع رها حتی فرض بر محال(برای اینجانب) بی ارتباط باشد؛ همین یک بی تدبیری برای عزل یک مدیر کم تجربه کفایت نمی کند؟! که اینچنین سازمان بهزیستی کشور را وارد حاشیه های ناتمام کرده است؟! چرا بهزیستی دلایل اخراج مددکاری که عامل رسانه ای شدن موضوع رها است را را اعلام نمیکند؟

اما کلامی هم خطاب به مدیر محترم بهزیستی ایلام:برخی اوقات پذیرش یک اشتباه و سعی در جبران آن نیاز به شهامتی دارد که فقط از عهده ی مدیران تراز اول بر می آید.....
ّبا آنچه رفت؛ حتی سر سوزنی شک ندارم که یک تغییر می تواند بسیار برای بهتر شدن امور و ثبت در تاریخ و قضاوت خوب افکار عمومی و عقبی و دنیای مدیران بهتر باشد... تا تحمل آنچه خودمان نیز در وجودمان نسبت به آن شدیدا کراهت داریم.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان