شرکت HTC اوضاع خوبی در بازار تلفنهای هوشمند ندارد چرا که این شرکت علیرغم کاهش تمامی هزینههای عملیاتی، زیان گستردهای داده و سال گذشته کمترین درآمد خود طی 6 سال گذشته را بدست آورده. با این حال مدیر عامل HTC مدعی شده این کمپانی بازار تلفنهای هوشمند را ترک نمی کند. این شرکت تایوانی قصد دارد با پرچمدارانش خداحافظی کرده و روی بازار میانردهها یا موبایلهای اقتصادی تمرکز کند. حال به نظر میرسد این کمپانی روند تازه دیگری نیز در پیش گرفته و قصد دارد به برخی تولیدکنندگان موبایل اجازه دهد، محصولاتشان را با نام HTC عرضه کنند.
چندی پیش شرکت بلک بری این استراتژی را انتخاب کرده بود و به نظر میرسد کمپانی تایوانی نیز قصد دارد ردپای آن را دنبال کرده و مدت بیشتری در بازار تلفنهای هوشمند باقی بماند.
گزارش شده که کمپانی HTC در حال مذاکره با کمپانیهای هندی میکروماکس، Lava و Karbonn بوده تا به آنها اجازه دهد نام این برند تایوانی را روی تولیداتشان حک کنند و تلفنهای هوشمند این سه تولید کننده با همین نام عرضه شود.
این روش و استراتژی میتواند روند برد-بردی برای دو طرف داشته باشد چرا که از یک سو HTC میتواند اندکی درآمدزایی کند و گامی برای حل کردن مشکلات مالی خود بردارد. علاوه بر این، سه شرکت نه چندان معروف هندی می توانند از نام، شهرت و تاریخ این برند تایوانی استفاده کرده و میزان فروش تلفنهای هوشمند خود را بالا ببرند.
در حال حاضر جزئیاتی از این قرارداد منتشر نشده و مشخص نیست HTC قرار است بابت فروش هر کدام از گوشیهای این سه شرکت هندی، چقدر پول به جیب بزند. با این وجود گفته شده کمپانی تایوانی در روند طراحی و تولید این تلفنهای هوشمند نیز نظارت خواهد کرد تا محصولی شایسته نام برند خودشان عرضه شود.
در حال حاضر، گوشیهای اقتصادی و میان رده محبوبیت بالایی در بازار هند دارند و کاربران هندی آنچنان علاقهای به خرید پرچمداران نشان نمی دهند. به نظر شما HTC میتواند با استراتژیهای جدیدش، بار دیگر نام برند خود را احیاء کند؟ یا اینکه سرنوشتی مشابه بلک بری انتظارش را میکشد؟
تماشا کنید: استیون اسپیلبرگ در پشت صحنه Ready Player One با هدست HTC Vive