شرط عربستان برای بازگشایی سفارت در سوریه

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان در جریان نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه که روز دوشنبه برگزار شد، از گفتگو و رایزنی در ارتباط با مسائل سوریه، یمن و موضوع فلسطین خبر داد.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در این نشست خبری همچنین در ارتباط با برخی خبر‌ها پیرامون بازگشایی سفارت عربستان در سوریه اظهار داشت: بازگشایی سفارت عربستان در دمشق به پیشرفت در روند سیاسی سوریه بستگی دارد.

الجبیر همچنین صحبت درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را بسیار زودهنگام عنوان کرد.

وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در عین حال افزود که کشورش همواره بر تمامیت ارضی سوریه و لزوم یافتن راه حل سیاسی برای این کشور تاکید کرده است.

مقام سیاسی عربستان در حالی بازگشایی سفارت این کشور در سوریه را مشروط به پیشرفت روند سیاسی عنوان کرده، که یک روز پیش از این روزنامه «القدس العربی» اعلام کرده بود که عربستان سعودی یک کنسول و دو کارمند خود را به سفارت این کشور در سوریه اعزام کرده است.

سخنان عادل الجبیر در جریان نشست مشترک با سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه ایراد شده که از روز گذشته وارد عربستان شده است. لاوروف همچنین قرار است پس از عربستان از برخی دیگر از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس دیدن کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان