خبرگزاری تسنیم: سینمایی که مسیر حرکت خود را از یک دهه قبل با شعار مخاطب محوری و سینمای به اصطلاح کمدی تغییر داده بود امروز میتواند نتیجه عملکرد خود را با دیدن یک فیلم سینمایی با بازی اینفلوئنسرهای اینستاگرامی ببیند.
فیلمی که معلوم نیست چطور مجوز ساخت و پروانه نمایش خانگی گرفته است به صورت «استریم» و «دانلود قانونی» در فضای وب توزیع میشود.
شبکه نمایش خانگی هم که انگار نه انگار ناظری دارد و مجوزها هم چندان مهم نیست، چون در واقع مدیر کل دفتر شبکه نمایش خانگی سازمان سینمایی مشغول فعالیتهای دیگر خود است و هرازچندی آماری از میزان مجوزهایی صادر میکند که شامل همین فیلمهایی است که ذکر شد.
شورای پروانه نمایش خانگی علی رغم تمام هشدارها و مشکلات موجود همچنان با همان سیاستهای قبلی کار خود را ادامه میدهد و تا چند سال دیگر VODها بستری میشوند برای انتشار فیلمهای خانوادگی و شخصی ساز هر شخصی که علاقه به سینما دارد و آنچه دیگر از این بستر نباید توقع داشت خود سینماست. آن هم در جهانی که شرکتهایی مانند نتفلیکس جهان را به سمت دیگری هدایت خواهند کرد و تعریف پخش و سینما را تغییر خواهند داد.
وقتی از مدیر کل دفتر شبکه نمایش خانگی سازمان سینمایی درباره مشکلاتی چون سرمایهگذاری و ورود پولهای مشکوک در برخی از پروژههای شبکه نمایش خانگی سوال میشود پاسخ میدهد وظیفه ما در سازمان سینمایی بررسی محتوایی و ارزیابی کیفی آثار است، حال باید پرسید کیفیت آثاری مانند این فیلم در چه وضعیتی قرار دارد؟