ترامپ تحریم‌های روسیه را یک سال دیگر تمدید کرد

خبرگزاری فارس: دولت آمریکا روز دوشنبه برای یک سال دیگر تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» دولت آمریکا تاکید کرده که تهدید‌های غیرمعمول و فوق العاده علیه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا توسط روسیه زمینه‌ای برای تجدید تحریم‌هاست. این در حالی است که روسیه بار‌ها ادعا‌های آمریکا در زمینه دخالت در امور داخلی این کشور را تکذیب کرده است.

بر اساس این گزارش، ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های این کشور که تا ششم مارس (اسفند) 2019 خاتمه می‌یابد اینک با فرمان جدید دولت ترامپ تا بهار 2020 تمدید شد.

به دنبال تصمیم جدید علیه روسیه، «آلکسی پوشکو» معاون شورای فدارسیون روسیه در توییتی در روز دوشنبه از این اقدام دولت ترامپ انتقاد کرد.

پوشکو در توییت خود نوشت: «برای ترامپ مناسب نیست که از اوباما الگوبرداری کند، اما او در حال این کار است.»

دولت آمریکا در زمان دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق و بعد از ماجرای شبه جزیره «کریمه»، در مارس 2014 تحریم‌هایی را در قالب ممنوعیت از سفر و مسدود کردن دارایی‌های روسیه به اجرا گذاشت.

بر اساس این گزارش، سناتور دموکرات «باب منندز» و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه از جمله قانونگذاران سرشناس آمریکا جهت تحریم‌های مالی بر بخش انرژی روسیه و شخصیت‌های سیاسی و اعضای خانواده آن‌ها هستند. این دو سناتور آمریکایی تلاش‌های خود در کنگره را بر اساس قانون موسوم به «دفاع از امنیت آمریکا برابر تجاوز روسیه» پیش می‌برند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان