پیش بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

رخ: در تحلیل پیش روی، شاهد پیش بینی قیمت دلار برای روز چهارشنبه مورخ 15 اسفند ماه 1397 بر مبنای محاسبات یورو می‌باشید که روزانه  در ساعت 00:30 بامداد به همت شبانه روزی کارشناسان پایگاه خبری رخ و در چارچوب مقررات قانونی جمهوری اسلامی ایران منتشر می شود.

مطابق پیش بینی قیمت دلار توسط تیم کارشناسان اقتصادی پایگاه خبری رخ طی روز گذشته کاری بازار آزاد و مقایسه آن با قیمت‌های اختتامیه بازار آزاد در همان روز متوجه می شویم که درصد خطای پیش بینی در کمترین قیمت 1.20%- و در بیشترین قیمت 1.61% می‌باشد؛

نرخ برابری یورو به دلار در 14 اسفند ماه 1397 در کمترین میزان 1.1291 و در بیشترین میزان 1.1337 بوده است.

قیمت خرید دلار سامانه سنای بانک مرکزی در مورخ سه شنبه 14 اسفند ماه 1397 مبلغ 125.000 ریال و قیمت فروش آن 126.000 ریال و قیمت خرید یورو 146.500 ریال و قیمت فروش آن 147.500 ریال اعلام گردید؛ که دلار 1000 ریال کاهش داشته و لیکن یورو نسبت به قیمت روز دوشنبه تغییری نداشته و ثابت مانده است…

همسایگان ایران حال و روز خوشی ندارند. هند و پاکستان وارد تنشی جدید شده، ترکیه توسط پنتاگون تهدید شده، امارات از اسرائیل تسلیحات نظامی خریداری کرده، رئیس جمهوری عراق بر اهمیت تحکیم روابط با آمریکا سخن به میان آورده و بسیار حوادث ضد و نقیض دیگر که جای آن در تحلیل بازار آزاد ارز و مسکوکات طلا نیست.

شاید برای مخاطبین تازه وارد به این بخش از اخبار تحلیلی پایگاه خبری جای سوال باشد که چرا به تحلیل عوامل سیاسی می پردازیم. پاسخ این سوال بارها ارائه شده است، لیکن باید مجدداً عرض کنیم که متأسفانه هیچ حرکت مثبت اقتصادی در جهت افزایش تراز تجاری از محل صادرات محصولات پروسس شده و عدم خام فروشی که پول های ان نیز هم اکنون نمی توانند به داخل کشور منتقل شوند، در دسترس نیست. و مسائل سیاسی به عنوان یکی از ضرایب تعدیل گر در محاسبات اقتصادی، در کشورهای در حال توسعه نظیر ایران بسیار موثر است. 

روز گذشته علی رغم ثبات در قیمت یورو در بازار سنای بانک مرکزی، سایت های ارائه دهنده قیمت، قیمت یورو را کمتر از قیمت اعلامی در آن بازار دولتی اعلام داشتند. لیکن در بازار آزاد به هیچ عنوان با آن قیمت ها خرید ارز میسور نیست.

در سویی قیمت ارز کاهش، و در سویی دیگر قیمت سکه طرح جدید افزایش یافت…

علی ای حال روز جاری به احتمال زیاد ثبات و یا شاید هم افزایشی بسیار اندک  در دستور کار برنامه بازار آزاد باشد.

پیش بینی تحلیل اسفند ماه:

اصلاً تمایلی به پیش بینی افزایش قیمت ها در بازار آزاد نداریم. لیکن هیچ دلیل مثبتی در جهت مثبت شدن تراز تجاری و افزایش ارزش پول ملی در وقایع فوق مشاهده نمی شود.

برای چندمین مرتبه در طی روزهای اخیر اعلام می داریم که افزایش تقاضا در بازار آزاد، از لحاظ علمی و عملی، عرضه را دچار مشکل خواهد نمود و اثر آن چیزی جز افزایش قیمت ها نخواهد بود.

امید است که این افزایش ها به شکلی جهشی و با سواستفاده سوداگران بازار آزاد نباشد.

خواهشمند است، ما را از انتقادات و پیشنهادات خود بی نصیب نفرمایید تا بتوانیم تحلیل هایی قوی تر را در روزهای آتی ارائه نماییم.

توجه مخاطبین محترم را به پیش بینی قیمت دلار در روز جاری جلب می نماید.

پیش بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه 15 اسفند 1397

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان