ماهان شبکه ایرانیان

یادداشت: چرا استقلال به الدحیل حمله کرد؟

استقلال تهران بعد از درخشش در لیگ برتر با سد محکمی به نام الدحیل قطر مواجه شد تا با سه گل خورده دوحه را به قصد تهران ترک کند.

به گزارش "ورزش سه"، شاید اگر استقلال در هفته های اخیر نتایج درخشانی را در لیگ به دست نمی آورد کسی از شکست سنگین این تیم مقابل تیمی مثل الدحیل قطر این چنین تعجب نمی کرد. گرچه رویکرد هواداران از روز گذشته تا امروز حاکی از آن است که هنوز به صعود این تیم به مرحله بعدی امیدوار هستند .


استقلال در بازی شب گذشته که در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه برگزار گردید مطابق انتظار، بازی را خوب شروع نکرد و این یاران روی فاریا بودند که قصد داشتند در همان نیمه اول کار را تمام کنند. اما رفته رفته استقلال فرم خوبش را در زمین هموار این ورزشگاه پیدا کرد و بازی را در اختیار گرفت اما برای باز کردن دروازه تیمی در کلاس الدحیل عملا برش کافی را نداشت، تا نیمه اول بدون گل به اتمام برسد.


اما در نیمه دوم درست برعکس نیمه اول این شاگردان شفر بودند که بازی را خیلی خوب شروع کردند، اما قدر موقعیتی را که در همان دقیقه اول نیمه دوم نصیبشان شد را ندانستند تا خیلی زود توسط ستاره بی چون و چرای این بازی مهدی بن عطیه جریمه شوند و این گل در واقع همان نقطه عطف بازی بود. چرا که شیرازه استقلال بعد از دریافت گل از هم پاشید و جریان بازی به دست الدحیل افتاد که در ادامه منجر به گلهای دوم و سوم نیز شد در حالی که شاید اختلاف این دو تیم انصافا سه گل نبود.


به نظر می رسد وینفرد شفر سرمربی استقلال بعد از دریافت گل اول در دقیقه 56 خیلی زود دستور به ارائه یک بازی هجومی داد.


باید بپذیریم که استقلال هنوز به این مرز از آمادگی نرسیده است که بخواهد در برابر الدحیل در ورزشگاه خانگی‌اش آن هم با مهاجمان بسیار خطرناک و خط هافبک بسیار آماده ای که این تیم از آن بهره می برد از دقیقه 56 رو به یک بازی کاملا هجومی با عرض زیاد بیاورد که این شکل از بازی دقیقا همان چیزی بود که روی فاریا به دنبال آن بود .


شاید بهتر بود استقلال بعد از دریافت گل باز هم به همان روال قبلی، هر گونه فضا را از الدحیل بگیرد و با توجه به این که پاتوسی تبحر خاصی در زدن ضربات ایستگاهی دارد سعی در گرفتن خطا در نقاط مناسبی باشند. کاری که فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان در دو سمت به راحتی از عهده آن بر می آمدند .


اگر این حربه موثر واقع نمی افتاد حالا وقتش بود در فاصله 7 تا 8 دقیقه باقی مانده به انتهای بازی استقلال تا حدودی تهاجمی تر عمل کند. همان کاری که  شفر بعد از دریافت گل اول دستورش را داده بود. استقلال با این شکل بازی ممکن بود شکست بخورد ولی قطعا نتیجه بازی به این شدت نمی بود.


به هرحال استقلال در اولین گام از مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا در دیدار مقابل الدحیل تن به شکست داد تا همچنان عادت جدیدش در این فصل را که همان عدم نتیجه گیری در برابر رقبای مستقیمش است را ترک نکرده باشد.

استقلال برای رسیدن به هدفش در لیگ برتر ایران و همچنین جام باشگاه های آسیا باید بتواند از حریف مستقیم خودش بگذرد، در غیر این صورت محال است که در پایان این فصل موفق به جلب رضایت هوادارانش بشود.


گفتنی است در دیگر دیدار این گروه الهلال عربستان با برتری محسوسی که نسبت به العین داشت در ورزشگاه هزاع بن زاید العین موفق شد با تک گل محمد الشلهوب هافبک خوش نقش و کهنه کارش به برتری دست یابد تا از همین روز اول برای سرگروهی گروه مرگ خط و نشان کشیده باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان