ماهان شبکه ایرانیان

تقدیر سرلشکر صفوی از مقاومت مردم کرمانشاه در دفاع مقدس

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: همه باید بدانند سلحشوری و فداکاری جوانان این سرزمین است که موجب شده دشمن حتی جرأت نزدیک شدن به مرزهای کشور را نداشته باشد.

تقدیر سرلشکر صفوی از مقاومت مردم کرمانشاه در دفاع مقدس

به گزارش ایسنا،سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی در مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز که امروز با حضور 30 هزار نفری بسیجیان، نیروهای سپاه، ارتش و مردم  از سراسر کشور رقم خورد با قدردانی از همه دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان راهیان نور، گفت:برنامه‌ریزی سالیانه مسئولین راهیان نور موجب شده است تا سالانه حدود هشت میلیون نفر از سراسر کشور در اردوهای راهیان نور شرکت کرده و از مناطق جنگی در استانهای غرب،شمال غرب و جنوب کشور بازدید کنند.

سرلشکر صفوی با اشاره به برنامه‌ریزی حضور 25 هزارنفری در برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی درازگفت: خوشبختانه بیش از 5000 نفر دیگر از مردم قدرشناس کشور نیز با ذوق و شوقی که داشته‌اند راهی این منطقه شده‌اند. این صعود 30 هزار نفری به ارتفاعات بازی‌دراز شروع اردوی بزرگ راهیان نور کشور در سال 1396 است.

وی اظهار کرد: دومین فلسفه این حضور قدرشناسی از حماسه و فداکاری‌های فرزندان این سرزمین است که 36 سال قبل در همین مکان جانانه مقابل دشمن ایستادند و حماسه  بزرگی را خلق کردند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به تفاوت‌های استان کرمانشاه با دیگر استان‌های جنگ زده کشور اشاره کرد و افزود: کرمانشاه نقطه آغاز جنگ بود و صدامیان با دو لشکر پیاده و دو لشکر زرهی از مرزهای قصرشیرین به کشور عزیزمان یورش آوردند و هرگز تصور نمی‌کردند که ایران مردمانی تا این حد شجاع و قهرمان و رهبری تا این حد قدرتمند دارد.

وی افزود: دوم اردیبهشت ماه سال 1362 دلاورمردان بسیج، ارتش و سپاه و نیز عشایر غیور منطقه در این ارتفاعات به دشمن یورش آورده و شکست سنگینی را به رژیم بعث تحمیل کردند.با دلاورمردی همه شهدا از جمله "غلامعلی پیچک"، "محسن وزوایی"و "علی اکبر شیرودی" در این عملیات بیش از 1500 بعثی به درک واصل شدند و 458 نفر به اسارت گرفته شدند و چهار هواپیما و هلی‌کوپتر دشمن سرنگون شد و تعداد زیادی تانک و نفربر منهدم شدند.

وی افزود: این حضور قدردانی از شجاعت‌های دلاورمردانی است که امروز عزت و شرف و قدرت و امنیت‌مان را مدیون فداکاری‌های آنها هستیم.

سردار صفوی دومین تفاوت شاخص کرمانشاه با دیگر مناطق جنگ‌زده کشور را درگیری‌های ضدانقلاب در این استان پیش از شروع جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: کرمانشاه از سال 1358 تا شهریور سال 1359 درگیر جنگ و درگیری با ضد انقلاب بود و آزادسازی پاوه با فداکاری مردمان این استان رقم خورد.

این مسئول سومین مشخصه استان کرمانشاه را بسته شدن پرونده جنگ هشت ساله تحمیلی در "تنگه مرصاد" این استان عنوان کرد و افزود: پس از قبول قطعنامه 598 و پذیرفتن آتش بس، صدامیان با تصور ضعیف شدن ایران و تصور فتح کرمانشاه و یا شاید تهران چند هزار منافق را در یک ستون و با حجم بسیاری تجهیزات و تانک و نفربر راهی مرزهای قصرشیرین کردند.

وی افزود: نیروهای منافقین از سرپل و گیلانغرب گذاشتند اما در نهایت درتنگه مرصاد اسلام آبادغرب در کمین دلاورمردان ایرانی افتادند و بیش از چند هزار نفر از منافقین در این عملیات به درک واصل شدند.

سردار صفوی عملیات مرصاد را شکستن ستون فقرات منافقین دانست و افزود: توهمات احمقانه منافقین همگی در این عملیات نقش برآب شد و جنگ تحمیلی هشت ساله ایران نیزدر این نقطه پایان یافت.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه فداکاری‌های مردم منطقه غرب کشور همانند دیگر نقاط سرزمین ایران پایان نیافته گفت: استان کرمانشاه هم اکنون 13 شهید در راه دفاع از حرم داده است و تمام تلاش مردم این استان این است که تجربیات خود را در اختیار مردم مظلوم کشورهای همسایه قرار دهند.

سردار صفوی تاکید کرد: پیام حضور 30 هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز که در همه رسانه ها انعکاس داده می‌شود به همه دشمنان از جمله آمریکا و اسراییل و تمام مزدورانشان از جمله داعش و سایر گروهک‌های تکفیری این است که فرزندان برومند این آب و خاک بعد از گذشت 36 سال هنوز هم با وحدت، قدرت، صلابت و با روحیه و نشاط پای اسلام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی همچنین اظهار کرد: این باید برای همه سوال باشد که چرا گروهک‌های تکفیری مثل داعش که به عراق و سوریه یورش می‌برند حتی جرأت نزدیک شدن به مرزهای این آب و خاک را ندارند و جواب سلحشوری جوانان این مرز و بوم است که اجازه نمی‌دهد دشمن حتی به مرزهای کشور نزدیک شود.

وی افزود: ملت ایران در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی با حضور پرشور و همیشگی خود در همه صحنه‌های انقلاب پیام اقتدار و عزت را به جهان صادر می‌کند و امیدواریم بتوانیم امنیتی که امروز در کشور داریم را در همه منطقه خاورمیانه بگسترانیم و استراتژی امام (ره) که می‌فرمودند:"راه قدس از کربلا می‌گذرد" را محقق کنیم.

"آب" به زودی به دشت‌های کرمانشاه می‌رسد

سردار صفوی در ادامه به اجرای طرح گرمسیری استان اشاره کرد و افزود: بیش از 70 درصد کشاورزی شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب کشت دیم است و در همین راستا مقام معظم رهبری در سفر خود به این استان بر انتقال آب به دشت‌های استان تاکید داشتند.

وی افزود: یکی از دستورات رهبری در این سفر احداث تونل و انتقال آب به دشت‌های این منطقه بود که خوشبختانه بعد از چندین سال کار این پروژه امسال به اتمام رسیده و آب به دشت‌های استان کرمانشاه می‌رسد و امیدواریم با این اقدام کشاورزی منطقه بیش از پیش رونق گرفته و این امر گامی در جهت کاهش بیکاری استان کرمانشاه باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان