نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد

لزوم توجه به کمبود منابع آبی در استان زنجان

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم توجه به کمبود منابع آبی در بخش کشاورزی استان زنجان گفت: کاهش آب چاه‌های کشاورزی استان نگرانی کشاورزان و سرمایه‌گذاران سیستم‌های نوین آبیاری را به همراه داشته است.

لزوم توجه به کمبود منابع آبی در استان زنجان

به گزارش ایسنا، مرتضی صالحی نژاد در نطق پیش از دستور خود گفت: به نمایندگی از طرف مردم ولایتمدار استان زنجان اعلام می‌کنم متأسفانه جامعه آن چنان مشوش و بحرانی جلوه داده شده است که عده‌ای از موقعیت پیش آمده سوء استفاده می‌کنند و دست به احتکار، قاچاق و هر تخلف دیگری می‌زنند.

وی افزود: کسانی بودند که به‌صورت گله‌ای چارپایان بارکش را ذبح می‌کردند و گوشت آن‌ها را به فروش می‌رسانند که با درایت قوه قضائیه شناسایی و محاکمه شدند این در حالیست که استان زنجان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت در ایران است. به‌راستی چرا چنین اتفاقاتی می‌افتد؟ چرا باید به جایی برسیم که امنیت غذایی و لقمه‌ای که می‌خوریم شک و شبهه داشته باشد؟ چه اتفاقی افتاده که دوباره صدای پای سهمیه‌بندی‌ها و بازگشت کوپن به گوش می‌رسد؟

صالحی‌نژاد ادامه داد: درست است که امروزه در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها هستیم اما تحریم 30 درصد از ماجرا است و 70 درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت‌ و موازی کاری‌ است. تورم شدید، گرانی، فقر، اعتیاد، بیکاری، درآمد کم جامعه کارگری و افزایش نابرابر حقوق کارگران روز به روز جامعه را به سوی ناامیدی و شکاف طبقاتی سوق می‌دهد که این فاصله طبقاتی باعث له شدن طبقه کارگر و ضعیف در زیر بار زندگی می‌شود.

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات موجود در استان زنجان به افزایش قیمت کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: نبود نظارت دقیق بر قیمت‌ها، تشویق نشدن ارزان فروشی و توبیخ نشدن برای گران فروشی‌ها و در کل اقدام ناهماهنگ با فرمایشات مقام معظم رهبری برای اجرای واقعی اقتصاد مقاومتی ما را دچار این حجم از مشکلات کرده است.

وی افزود: اگر بر اساس تاخت و تازهای سیاسی، جناحی و منافع شخصی گام برداشته‌ایم، وای بر آخرت ما و اگر برای مردم گام برداشتیم هزاران درود به شرف چنین افرادی. باید به سوگند ابتدای شورا و وجدان خود رجوع کنیم که حساب کار ما چند چند است.

صالحی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کاهش آب چاه‌های کشاورزی استان زنجان نگرانی را برای کشاورزان به ویژه سرمایه گذاران سیستم نوین آبیاری به وجود آورده است. نوسانات هزینه لوله و اتصالات جهت اجرای طرح‌های آبیاری سبب رکود در اجرای موفق این طرح‌ها شده است. افزایش سهم تخصیص یافته توسط دولت یا ارائه تسهیلات بلندمدت مشوقی خواهد بود تا کشاورزان مشکلی بابت افزایش قیمت‌ها نداشته باشند.

وی ادامه داد: اعتبارات سه درصدی از محل فروش نفت برای طرح‌های کشاورزی که مقرر شده به شهرستان‌های کم‌برخوردار از این طرح اختصاص یابد تاکنون تنها به برخی شهرستان‌ها داده شده است و دیگر شهرستانها بی نصیب مانده‌اند.

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: تفاوت در گروه‌بندی بهای گاز مصرفی برخی شهرستان‌های استان زنجان با اقلیم‌های یکسان نارضایتی‌هایی را به وجود آورده که لازم است به آن‌ها توجه جدی انجام شود.

صالحی نژاد خطاب به وزیر راه و شهرسازی نیز گفت: مسیر کلیدی و مواصلاتی استان زنجان به استان گیلان که چند سال قبل بازگشایی شده است و این ارتباط از 220 به 75 کیلومتر نزدیک‌تر شده است اما تنها 17 کیلومتر آن خاکی مانده که لازم است مورد توجه قرار گیرد. این راه کوتاه‌ترین و بهینه‌ترین راه مواصلاتی استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی به استان گیلان است که باعث افزایش تجارت و رونق اقتصادی شمال تا غرب کشور به ویژه استان زنجان می‌شود. همین طور بیش از 30 روستای محروم قزوین و زنجان را از بن بست نجات می‌دهد.

وی در پایان اظهارکرد: پروژه دوگانه کردن و احداث پل زیرگذر کمربندی شهرستان‌های ابهر و خرمدره که متأسفانه در آن فوتی نیز داشتیم به جای نرسیده است و میدان ورودی شهر خرمدره در مدتی طولانی فقط چند صد متر مکعب خاکبرداری و این پروژه تعطیل شده و باید برای همه این مشکلات راه حل مناسبی در نظر گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان