سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را برای پایان جنگ در افغانستان ارائه کردند

سناتورهای ارشد آمریکایی با ارائه لایحه‌ای خواستار پایان دادن به جنگ افغانستان و خروج نیروهای این کشور تا سال آینده از افغانستان شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، رند پال و تام یودال 2 تن از سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را به سنای این کشور پیشنهاد کردند که در آن ضمن اعلام پیروزی در جنگ افغانستان خواهان خروج نظامیان آمریکا از این کشور شدند.

به نوشته راشاتودی، ران پل در این رابطه اظهار داشت: بسیار مهم است که بدانیم در چه زمانی از یک جنگ خارج شویم.

وی در صفحه تویتتر خود نوشت: در هفته جاری لایحه‌ای را برای پایان جنگ در افغانستان اعلام خواهم کرد، جنگی که از سال 2001 شروع شده و بیش از 6 میلیارد دلار هزینه در برداشته است.

همچنین تام دال با بیان اینکه به‌زودی نسلی از سربازان آمریکایی به جنگی اعزام خواهند شد که قبل از تولد آنها شروع شده، گفت: القاعده که دلیل اصلی حمله آمریکا به افغانستان بوده در حال حاضر دیگر وجود ندارد و همچنین رهبر این گروه نیز مدت‌ها پیش کشته شده است.

به گزارش این رسانه روسی، در صورت تصویب این لایحه، نظامیان آمریکا یک‌سال فرصت خواهند داشت تا خاک افغانستان را ترک کنند.

ران پل همچنین به برخی از برنامه‌های تحت پوشش ملت‌سازی در افغانستان اشاره کرد و گفت: ساخت هتل گرانقیمت و لوکس، احداث ایستگاه گاز طبیعی برای خودروها و پروژه‌های برق رسانی در مناطق تحت کنترل طالبان از جمله موارد پرهزینه و بی‌فایده در افغانستان بوده است.

براساس این لایحه که تحت عنوان «اقدام در افغانستان» عنوان شده، آمریکا باید در افغانستان اعلام پیروزی کند، موضوعی که بسیاری از ژنرال‌های ارشد آمریکایی با این واقعیت که کنترل نیمی از سرزمین افغانستان به‌دست طالبان است، کنار نمی‌آیند.

آمریکا در 19 سال گذشته در افغانستان حضور داشته و قادر به شکست طالبان نبوده و با پذیرفتن این موضوع در حال رایزنی با طالبان برای پایان دادن به جنگ در این کشور است.

نماینده ویژه آمریکا در صلح افغانستان در قطر پنجمین دور مذاکرات با طالبان را شروع کرده و به گفته آگاهان از این نشست موضوع اصلی این نشست همچنان خروج نظامیان آمریکا از افغانستان است.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان