ماهان شبکه ایرانیان

۳۸۰ هزار میلیارد وام بانکی کجا رفت؟

طی ۹ ماهه امسال، بانک‌ها حدود ۳۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که بالغ بر ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

380 هزار میلیارد وام بانکی کجا رفت؟

به گزارش ایسنا، 116 هزار میلیارد تومان بر حجم تسهیلاتی که بانکها در 9 ماهه امسال پرداخت کردهاند، در مقایسه با همین مدت در سال گذشته افزوده شده است. این در حالی است که از مجموع 382 هزار میلیارد وام پرداختی رقمی حدود 245 هزار میلیارد تومان یعنی معادل 64.1 درصد برای تامین سرمایه در گردش بخشهای اقتصادی اختصاص یافته است.

مبلغی که برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده بیش از 77 هزار میلیارد تومان یعنی معادل 46.1 درصد نسبت به آنچه که در پایان 9 ماهه سال گذشته برای تامین سرمایه در گردش پرداخت شده بود، رشد دارد. در این بین سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش صنعت و معدن حدود 90 هزار میلیارد تومان بوده که 37 درصد از منابع تخصیص یافته که سرمایه در گردش را جذب کرده است.

مجموع 382 هزار میلیاردی که از سوی بانکها و موسسات اعتباری به بخشهای مختلف اقتصادی پرداخت شده، بین حدود 6 میلیون و 270 هزار واحد توزیع شده است.

جزئیات بیشتر از این حکایت دارد که صنعت و معدن در مجموع 110 هزار میلیارد تومان از کل 382 هزار میلیارد تومانی که به تمامی بخشها پرداخت شده را از آن خود کرده که نشان میدهد 81.8 درصد از این مبلغ در تامین سرمایه در گردش و اولویتبگیر این بخش بوده است. این حوزه صنعت و معدن حدود 110 هزار میلیارد وام دریافتی را در 238 هزار و 202 واحد توزیع کرده است.

در سایر بخشها باید یادآور شد که کشاورزی برای بیش از یک میلیون و 186 هزار واحد حدود 30 هزار میلیارد تومان، مسکن و ساختمان برای 817 هزار واحد حدود 34 هزار میلیارد تومان و بازرگانی برای بیش از 908 هزار واحد تا 54 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردهاند.

در 9 ماهه امسال بخش خدمات در صدر دریافتکنندگان دریافت تسهیلات در شبکه بانکی قرار داشته و حدود 152 هزار میلیارد تومان را بین 3 میلیون و 117 هزار واحد توزیع کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان