روش های خانگی کاهش اسپاسم عضلانی

درد و اسپاسم عضلانی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. گاهی اوقات ما ممکن است بدانیم که چرا این درد های مزاحم را داریم. اما در مواردی علت مشخص نیست. بنابراین لازم است با روش های خانگی کاهش اسپاسم عضلانی آشنا شوید.

درد و اسپاسم عضلانی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد.در اغلب موارد تنش عصبی، تنش عضلانی، سقوط، حرکت اشتباه و یا حتی آنفولانزا می تواند باعث آسیب عضلانی، ناراحتی عضلانی و یا ضعیف شدن عضلات شود. بنابراین بسیار مهم است بدانید که چگونه درد عضلانی را از بین می برید، زیرا آن به طور مستقیم بر زندگی روزانه ما تاثیر می گذارد. در ادامه با روش های خانگی کاهش اسپاسم عضلانی اشنا خواهید شد.

کاهش اسپاسم عضلانی

1. آب داغ

آب داغ یا گرم یک روش کامل برای آرام کردن عضلات است. به دلیل سادگی و کارآیی آن یکی از درمان های خانگی رفع اسپاسم عضلانی است که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت ایده آل باید یک کیسه آب گرم یا یک پارچه خیس غوطه ور در آب گرم داشته باشید. هنگامی که گرما به منطقه آسیب دیده اعمال می شود، آن به تحریک گردش خون کمک می کند که باعث کاهش تنش عضلانی و التهاب می شود. همچنین می توانید به طور مستقیم با استفاده از آب گرم در حمام منطقه آسیب دیده را به آرامی ماساژ دهید.

 

2. شاخه های رزماری

رزماری یک گیاه بسیار مفید است که می تواند برای درمان یا از بین بردن چندین بیماری در بدن استفاده شود. عصاره رزماری می تواند به کاهش التهاب کمک کند و درد ناپدید شود. پارچه را با عصاره رزماری نم دار کرده و بر روی منطقه آسیب دیده قرار دهید. اگر روغن رزماری دارید، می توانید منطقه آسیب دیده را به آرامی و اما محکم با آن ماساژ دهید تا التهاب و درد کمتر شود.

 

3. افزایش مصرف پتاسیم

کمبود پتاسیم می تواند باعث اسپاسم عضلانی شدید شود. این مواد مغذی ارزشمند می تواند به پیشگیری از گرفتگی عضلات کمک کند. برای جلوگیری از گرفتگی عضلات، مصرف غذاهای غنی از پتاسیم را افزایش دهید. شایع ترین و شناخته شده غذای غنی از پتاسیم موز است. با این حال اگر موز را دوست نداشته باشید، می توانید عطر و طعم یا بافت آن را در یک ترکیب با میوه های دیگر پنهان نمایید.

 

اسپاسم عضلانی

4. سرکه سیب

سرکه سیب همه کاره است. آن نه تنها یک محصول تمیز کننده خانگی است، بلکه دارای خواص دارویی نیز می باشد. به عنوان مثال آن به بدن کمک می کند با اسپاسم عضلانی و درد مبارزه کند. به همین دلیل یک درمان ایده آل برای مبارزه با ناراحتی عضلانی است. برای استفاده از سرکه سیب به عنوان یک درمان خانگی، ابتدا مخلوطی از آب و 2 فنجان سرکه سیب سرخ تهیه کنید. سپس، منطقه آسیب دیده را در محلول غوطه ور نمایید. یکی دیگر از گزینه ها این است که یک پارچه، گاز یا حوله را در محلول خیسانده و منطه آسیب دیده را با آن به مدت 30 دقیقه بپوشانید.

 

5. یخ

هر زمان که اکثر مردم از ناراحتی عضلانی رنج می برند، بلافاصله به استفاده از یخ فکر می کنند. این ماده یک ضد التهاب طبیعی است که در خانه نیز به راحتی قابل دسترس است. می توانید به راحتی یخ را در یک پارچه یا حوله قرار داده و بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. مهم است که یخ را مستقیما استفاده نکنید، زیرا می تواند به پوست آسیب برساند. یخ را در منطقه آسیب دیده برای مدت 15 دقیقه بگذارید. می توانید از این درمان 2 تا 3 بار در روز استفاده کنید یا هر زمان که لازم باشد.

 

6. روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس ممکن است بهترین گزینه برای مبارزه با اسپاسم عضلانی باشد. اسطوخودوس دارای خواص آرامش بخش است و به همین دلیل است که از آن اغلب در خوشبو کننده هوا و شمع استفاده می شود. روغن اسطوخودوس را از یک فروشگاه گیاهی تهیه کنید. مهم این است که مطمئن شوید که خالص است و هیچ ماده شیمیایی ندارد.
روغن را به ناحیه آسیب رسانده و ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان