ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان:

هیچگونه تبعیضی نسبت به ایثارگران وجود ندارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه هیچگونه تبعیضی نسبت به ایثارگران وجود ندارد، گفت: نگاه سیاسی در بنیادشهید نداریم و این اجازه را هم به هیچ کسی نخواهیم داد.

هیچگونه تبعیضی نسبت به ایثارگران وجود ندارد

به گزارش ایسنا، ناصر عارف ظهر امروز به مناسبت روز گرامیداشت شهدا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اگر نگاه سیاسی در این بنیاد داشته باشیم به شهدا ظلم کرده ایم، اظهار کرد: ایثارگران نگاهی فراتر از یک جناح داشتند و فقط برای دین و وطن و ناموس، جان خود را فدا کردند.

وی‌با اشاره به اینکه وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، یادآورشد: وظیفه ماست که در طول تاریخ نام، یاد و فرهنگ شهدا را زنده نگه داریم، اگر گاهی برخی شهدا با برجستگی بیشتری معرفی می‌شوند این به معنای عدم اهمیت شهدای دیگر نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان، رسانه‌ها را ابزاری مهم در معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: امروز نباید نقش جوانان ایثارگر به فراموشی سپرده شود چراکه باید نسل‌های جدید نسبت به مقام ایثارگران به دید تکریم و تجلیل نگاه کنند.

3400 نفر ثبت‌نام کننده جویای کار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان در زمینه وضعیت اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار کرد: 25 درصد سهمیه اشتغال متعلق به خانواده‌های شهداست، بر همین اساس تاکنون 3 هزار و 400 نفر ثبت‌نام کننده جویای کار داریم که اغلب دارای تحصیلات عالیه هستند.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه اعتبار اشتغال روستایی 22 میلیارد و 500 میلیون تومان است، اظهار کرد: این اعتبارات در قالب پرداخت وام از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و پرداخت وام‌هایی از منابع داخلی است.

عارف در خصوص تعیین کمیسیون پزشکی جانبازان و مجروحان جنگی نیز گفت: در بنیاد شهید استان هرساله چندین کمیسیون پزشکی برگزار می‌شود و امسال نیز پنج کمیسیون برای یک‌هزار و 230 جانباز برگزار شد تا تناسب مجروحیت آنها تعیین درصد شود که در طول سال جاری هشت درصد از باراولی‌ها در این کمیسیون پزشکی شرکت کردند.

برگزاری 40 برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

وی همچنین از برگزاری 40 برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در روزهای آینده یادواره شهید شاخص نیروی دریایی، سعید هادی مقدم و شهید قهاری در دانشگاه علوم پزشکی و حسینیه امام (ره) برگزار می‌شود.

عارف اظهار کرد: برگزاری برنامه عطرافشانی گلزار مطهر شهدا در روز چهارشنبه، رونمایی از سه نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهیدان طالبیان، هادی فضلی و حاج رسول حیدری از دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا است.

عارف با تاکید بر اینکه سالانه در استان همدان 500 یادواره به صورت مردمی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون 15 نرم‌افزار موفق به عرضه برای علاقه‌مندان به سیره شهدا شده است.

شناسایی 443 شهید مفقودالاثر در استان

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: تاکنون در استان 443 شهید مفقودالاثر شناسایی شده است.

عارف به وجود 693 گلزار شهدا در استان همدان اشاره کرد و یادآورشد: از این تعداد 44 گلزار شهری و 649 گلزار روستایی است که در مجموع در گلزارهای شهری 4 هزار و 442 مزار و 2 هزار و 980 مزار مطهر نیز در گلزارهای روستایی وجود دارد.

وی در پایان گفت: تمامی گلزارهای شهدای استان مرکزی ساماندهی شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان