جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد

ماجرای نگهداری ۲۰۰ سکه طلا در سطل زباله از ترس دزد

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین حسین زاده که به مناسبت هفته ایمنی در جمع کارکنان پایگاه هوایی شهید بابائی اصفهان سخن می‌گفت، یکی از نکات مهم در سلامت و ایمنی جامعه را رعایت اخلاق و تفاهم در خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: تجربیات پلیس نشان می‌دهد بالاترین میزان انحرافات و جرائم محصول خانواده‌هایی است که اخلاق در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بر ارتباط صمیمانه بین همسران و فرزندان تأکید کرد و اظهار داشت: کسانی که نمی‌توانند ارتباط گرم و صمیمی با اعضای خانواده خود برقرار کنند نه تنها باعث بروز مشکلات عدیده برای خود می‌شوند، بلکه افرادی را تحویل جامعه می‌دهند که باعث سلب آسایش و سلامت مردم می‌شوند.

وی در ادامه به مثلث جرم اشاره کرد و اظهار داشت: در یک ضلع این مثلث بزه دیده، در ضلع دیگر مجرم یا بزهکار و در ضلع بعدی فرصت‌های وقوع جرم قرار دارد که از آن 2 مهم‌تر است چرا که اگر ما با کمک مردم فرصت‌های وقوع جرم را از بین ببریم میزان وقوع جرائم به شدت کاهش پیدا می‌کند.

حسین‌زاده در ادامه به ذکر خاطره‌ای از پرونده سرقت خودرو در شهر اصفهان پرداخت و گفت: در این پرونده خانمی بعد از اینکه خودروی خود را به بیرون از منزل آورده بود در حالی که یک بسته حاوی 10 میلیون تومان پول روی صندلی قرار داشت، آن را به صورت روشن رها کرده تا درب پارکینگ را ببندد و در این لحظه فرد معتادی که چند روز نتوانسته بود موادش را تأمین کند بلافاصله از فرصت استفاده کرده و خودرو را سرقت کرده بود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بعد از چند روز تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان، سارق خودرو دستگیر و اموال مسروقه به مالباخته بازگردانده شد، این سؤال را مطرح کرد که به راستی اگر مالباخته فرصت ارتکاب جرم را برای مجرم فراهم نمی‌کرد آیا سرقتی هم رخ می‌داد یا خیر.

وی سپس به موضوع سرقت طلاجات از منازل اشاره کرد و افزود: خرید سکه و طلاجات به میزان بالا و نگهداری آن‌ها در منازل توسط مردم حکایت از اقتصاد بیمار کشور ما دارد که از زمان قاجار شروع شده، در زمان پهلوی به اوج خود رسیده و هنوز هم حل نشده است.

حسین زاده از ماجرای فردی که از ترس دزد، 200 عدد سکه بهار آزادی را در سطل زباله قرار داده بود، به گمان اینکه اگر منزلش مورد دستبرد سارقان قرار بگیرد سکه‌ها در امان خواهند بود، پرده برداشت و گفت: این فرد بدون اینکه حرفی به همسرش بزند، منزل را همراه خانواده ترک می‌کند و آخر شب که بر می‌گردد به دلیل خستگی به استراحت می‌پردازد و همسرش هم سطل زباله را همراه سکه‌ها در بیرون قرار می‌دهد و فرد مذکور وقتی متوجه می‌شود که کار از کار گذشته و بعد از چند روز تلاش به امید پیدا شدن اموالش به پلیس آگاهی مراجعه می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه جای پول، ارز، طلا، جواهرات، اوراق بهادار و سکه‌های بهار آزادی در داخل منزل نیست با اشاره به پخش شایعاتی مبنی بر اینکه سارقان منزل طلایاب دارند گفت: ما این موضوع را به صورت تخصصی بررسی کردیم و دریافتیم که چنین چیزی صحت ندارد بلکه سارقان وقتی وارد منزل می‌شوند همه جای آن را وارسی کرده و بیشتر آن‌ها هم می‌دانند که مردم طلاهای خود را در کجای منزل نگهداری می‌کنند.

وی صندوق امانات بانک‌ها را بهترین محل برای نگهداری این گونه اشیای با ارزش دانست و افزود: اگر شهروندان می‌خواهند در منزل خود از گاوصندوق استفاده کنند باید آن را روی دیوار متصل کنند چرا که سارقان قادرند گاوصندوق‌های سیار معمولی را به راحتی سرقت کنند.

حسین‌زاده با اشاره به در پیش بودن زمان سفرهای نوروزی بر هوشیاری بیشتر مردم برای پیشگیری از سرقت منازلشان تأکید کرد و گفت: شهروندان باید مراقب باشند هر رفتار ناشیانه و عمل همراه با سهل‌انگاری که از طرف آن‌ها انجام شود باعث خواهد شد فرصت ارتکاب جرم توسط آنان برای مجرمان فراهم شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان