باکس آفیس: Captain Marvel فروشی تاریخی در اولین اکران خود داشت

«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» How to Train Your Dragon: The Hidden World با ۱۴.۷ میلیون دلار فروش در سومین آخر هفته‌ی خود توانست به جمع فروش ۱۱۹

«کاپیتان مارول» Captain Marvel با نقش‌آفرینی بری لارسن Brie Larson، سقف باکس آفیس را شکافت و با 455 میلیون دلار فروش در جهان اکران شد، که 153 میلیون دلار در آمریکای شمالی بود.
اکران جهانی این فیلم بزرگ رکورد بهترین عملکرد برای فیلمی با نقش اصلی زن را — با کنار زدن «دیو و دلبر» Beauty and the Beast (با 357 میلیون دلار فروش) — به خود اختصاص داده است، و همچنین پس از «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» Avengers: Infinity War (با 640.5 میلیون دلار فروش)، بزرگ‌ترین اکران میان فیلم‌های ابرقهرمانی محسوب می‌شود. در مجموع اکران این فیلم ششمین اکران بزرگ تاریخ سینما است، و اکران بین‌المللی آن با 302 میلیون دلار فروش پنجمین اکران بزرگ بین‌المللی بوده و جلوتر از «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens (با 281 میلیون دلار فروش) قرار دارد.
در آمریکای شمالی، اولین محصول مشترک مارول Marvel و دیزنی Disney با اقتباس از کتاب‌های کمیک و نقش اول زن در حال شکستن رکورد فروش 103 میلیون دلاری است که متعلق به «واندر وومن» Wonder Woman از دی‌سی DC در اولین هفته‌ی اکرانش بود. این فیلم همچنین پس از سه فیلم «انتقام‌جویان» Avengers، «پلنگ سیاه» Black Panther، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» Captain America: Civil War، و «مرد آهنی 3» Iron Man 3، بدون در نظر گرفتن تورم، هفتمین اکران بزرگ در میان فیلم‌های دنیای سینمایی مارول MCU محسوب می‌شود. «کاپیتان مارول» Captain Marvel همچنین دومین اکران داخلی برای یک فیلم ابرقهرمانی با حضور شخصیت جدید محسوب می‌شود، و پیش از آن «پلنگ سیاه» Black Panther قرار دارد که اولین فیلم بزرگ استودیویی هالیوودی محسوب می‌شود که بازیگران آن آفریقایی-‌آمریکایی‌تبار هستند.
کتلین تف، رئیس پخش دیزنی Disney، گفت: “استودیوی مارول Marvel بار دیگر ثابت کرد که داستان‌هایی با ترکیب دیدگاه‌های متنوع و تجربه‌های مختلف به فیلم‌هایی عالی منتهی می‌شود که مخاطب آن همه هستند. مردم در آرزوی داشتن نماینده‌ای از طرف خود در داستان هستند.”فروش فوق‌العاده‌ی بین‌المللی «کاپیتان مارول» Captain Marvel این باور قدیمی را در هم شکست که فیلم‌هایی با نقش اول زن نمی‌توانند در سطح جهانی برادران خود — فیلم‌هایی که نقش اول مرد دارند — را شکست دهند. با وجودی‌که «واندر وومن» Wonder Woman از دی‌سی DC فروش خوبی داشت، نتوانست در خارج از آمریکا در مقایسه با فروش داخلی‌اش، فروشی قوی داشته باشد.
«کاپیتان مارول» Captain Marvel تقریبا در تمام مارکت‌ها، به جز ژاپن، اکران شد. در چین این فیلم 89.3 میلیون دلار فروش داشت، و پس از آن در کره‌ی جنوبی با 24.1 میلیون دلار فروش، انگلستان با 16.8 میلیون دلار فروش، و برزیل با 13.4 میلیون دلار فروش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

«چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان» How to Train Your Dragon: The Hidden World با 14.7 میلیون دلار فروش در سومین آخر هفته‌ی خود توانست به جمع فروش 119.7 میلیون دلار در داخل آمریکا و جمع فروش 435.2 میلیون دلار در جهان رسیده و به جایگاه دوم جدول باکس آفیس راه پیدا کند.
A Madea Family Funeral به کارگردانی تایلر پری Tyler Perry در دومین آخر هفته‌ی خود در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم با 12 میلیون دلار فروش توانست به جمع فروش ده روزه‌ی 45.9 میلیون دلار برسد.

فیلم‌های «فیلم لگو2: قسمت دوم» The Lego Movie 2: The Second Part و «آلیتا: فرشته‌ی جنگ» Alita: Battle Angel به ترتیب جایگاه‌های چهارم و پنجم جدول باکس آفیس آخر هفته را تصاحب کردند. «فیلم لگو2: قسمت دوم» The Lego Movie 2: The Second Part در پنجمین آخر هفته‌ی خود 3.8 میلیون دلار فروخت، در حالی‌که «آلیتا: فرشته‌ی جنگ» Alita: Battle Angel در چهارمین آخر هفته‌ی خود 3.2 میلیون دلار فروش داشت و با اختلاف اندکی در جایگاه پنجم قرار گرفت. جمع فروش «آلیتا» Alita در داخل آمریکا تا پایان یکشنبه به 78.3 میلیون دلار رسید، که با در نظر گرفتن بودجه‌ی تولید این فیلم که بالغ بر 170 میلیون دلار بوده، کمی نگران‌کننده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان