۱. پرسشنامه طراحی کنید.

تحقیقات بازار، ضرورتی اجتناب ناپذیر

امروزه در جوامع توسعه یافته، استفاده از نظرسنجی و بررسی یا پیش‌بینی افکار عمومی یکی از مصادیق رشد اجتماعی کشورهاست. در حقیقت دولت یا شرکت‌ها با برپایی سیستمهای نظرسنجی می‌توانند نظرات گروههای مختلف جامعه را دریابند و از آن برای پیش‌برد طرحها و یا بهبود عملکرد خود استفاده کنند.

از طرفی تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی نیز نقش بسیار مهمی در فرایند تصمیم‌گیری، به خصوص در ارائه اطلاعات به روز و دقیق جهت اتخاذ تصمیم دارد و مدیران برای آگاهی یافتن از نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان، موقعیت بازار، تغییرات فناوری و وسعت رقابت، به اطلاعات به روز و جدید نیاز دارند که لازمه آن بهره مندی از داده های بزرگی با استفاده از سیستم های نوین نظیر نظر سنجی آنلاین است.

بر اساس آمارهای انجمن بین المللی تحقیقات بازار (ایزومار) در سال 2014،‌ شرکتهای خارجی فعال در بازار ایران حدود 30 میلیون دلار در حوزه تحقیقات بازار و نظرسنجی گردش مالی داشتند در حالیکه این میزان در دنیا به رقم 44 میلیارد دلار میرسد و حدود 45 درصد تحقیقات بازار در دنیا بصورت نظرسنجی آنلاین انجام شده است که در حال حاضر این مقدار در ایران نزدیک به 5 درصد است. این آمار و ارقام نشان دهنده اهمیت بالای تحقیقات بازار و نظرسنجی در اقتصاد کشورهای دیگر است.

با تکیه بر همین آمار و ارقام، چند سال است که یک پلتفرم نظرسنجی آنلاین به نام «بپرسیم» توسط شرکت پژوهش بازار پویا طراحی گردیده است. سرویس «بپرسیم» از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد که نظرسنجی‌های خود را از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت به دست کاربران می‌رساند؛ در حال حاضر این پلتفرم 100 هزار کاربر برای پاسخ به نظر سنجی در سراسر کشور دارد که تا کنون بیش از 5 میلیون پاسخ را جمع‌آوری کرده است. از این میزان 5/12 درصد در شهر تهران و بقیه در سایر شهرها حضور دارند. پرسشنامه های منتشر شده در بپرسیم به صورت انتخابی است که می‌توان محدوده های خاصی را از نظر اطلاعات جمعیت شناختی نظیر استان، شهر، جنسیت یا غیره را برای انتشار  نظرسنجی ها انتخاب نمود.

بپرسیم1

شرکت پژوهش بازار پویا تا کنون چندین پروژه تحقیقات بازار و نظرسنجی با شرکتهای داخلی فعال در حوزه مخابرات، لوازم خانگی و دیجیتال در ایران انجام داده و خصوصا در شرایط بعد از تحریم به علت قیمت بالای ارز و عدم همکاری با شرکت‌های خارجی نظرسنجی، همکاری بیشتری با شرکتهای مختلف در این زمینه را آغاز کرده است. آنها معتقدند که اگر شرکت یا استارتاپی بخواهد کسب و کار خود را راه اندازی کرده یا گسترش دهد نیازمند تحقیقات بازارند که از تصمیمات اشتباه آنها جلوگیری کند.

علاوه بر این بپرسیم به تازگی سرویس جدیدی به نام «پرس آنلاین» ارائه کرده است که شما می توانید مستقلا و به طور رایگان برای خود، کارمندان یا مشتریان خود پرسشنامه طراحی کرده و نتایج آن را دریافت کنید.

اگر نیازمندید تا نظرات هواداران، کارمندان یا مشتریان خود را در مورد ایده ای خاص، محصول یا وضعیت شرکت خود بدانید این سرویس به شما کمک خواهد کرد تا با کمترین قیمت، ایده ها و محصولات خود را مورد سنجش قرار دهید.

با استفاده از پنل تجاری بپرسیم شما می توانید:

1. پرسشنامه طراحی کنید.

2. جامعه نمونه خود را هدف گذاری کنید.

3. از اطلاعات دموگرافیک کاربران استفاده کنید.

4. نتایج را به صورت خلاصه و نموداری مشاهده کنید.

5. داده ها را به صورت اکسل خروجی بگیرید.

در نظر داشته باشید که بخشی خدمات تجاری بپرسیم کاملا رایگان بوده و امکان طرح نظرسنجی و سفارش دهی از طریق وب سایت beporsim.org مهیا شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر