آئین نامه ایمنی سرویس مدارس تهران در شورای شهر تصویب شد

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ شهربانو امانی روز سه شنبه در یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: دستور العمل و آئین نامه برای سرویس مدارس با همکاری کمیسیون های تخصصی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تدوین و نوشته شد تا ایمنی دانش آموزان در خودروها تضمین شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در این لایحه استانداردسازی توقف گاهها، آموزش رانندگان و مباحث ایمنی تردد برای حفظ سلامتی جسمی و روحی دانش آموزان دیده شده است.

پس از استماع سخنان امانی، احمد مسجد جامعی در خصوص لایحه سرویس مدارس پایتخت گفت: در این زمینه 2 سند وجود دارد یکی سند دولت و دیگری مصوبه شورا.

وی ادامه داد: براساس آئین نامه بالادستی که توسط دولت تدوین شده مسئولیت ایمنی و سرویس مدارس دانش آموزان برعهده آموزش و پرورش است و براساس آئین نامه شورا برعهده شهرداری می باشد.

مسجد جامعی افزود: ما نمی دانیم که بالاخره آموزش و پرورش بیشتر مسئول است یا شهرداری.

این عضو شورا پیشنهاد کرد: هر 2 آئین نامه را بررسی کنیم و در خصوص نقاط مشترک سند بالادستی دولت به عنوان پایه قرار گیرد و بقیه موارد بررسی شود.

در ادامه بررسی این لایحه صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری  پیشنهاد کرد که به اعضای کمیته بررسی ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزی، نماینده hse مناطق نیز اضافه شود که این پیشنهاد با استقبال اعضای شورا روبرو شد.

نهایتا این لایحه با 17 رای موافق از 18 عضو حاضر تصویب شد و بررسی 19 بندی این مصوبه آغاز شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان