واکنش نانسی پلوسی به استیضاح ترامپ در شرایط کنونی آمریکا

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‎ای مطبوعاتی با تاکید بر عدم شایستگی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری این کشور گفت با این وجود مخالف استیضاح ترامپ است.

مخالفت پلوسی با استیضاح ترامپ؛ انتظار برای به دست آمدن مدارک غیرقابل انکار یا نگرانی از تفرقه در کشوربه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن تاکید بر عدم شایستگی ترامپ، استیضاح وی را بدون در دست داشتن مدارک مستند و متقن عامل ایجاد تفرقه در آمریکا خواند.

پلوسی در گفتگویی با موضوع استیضاح ترامپ با «واشنگتن پست» از عدم موافقتش با استیضاح وی خبر داد.

پلوسی در این مصاحبه گفت: "من تا زمانی که موضوع قانع کننده، جامع و مورد حمایت دو حزب مطرح نشود با استیضاح موافق نیستم. به نظر من ما نباید وارد این مسیر شویم؛ زیرا چنین موضوعی باعث تفرقه در کشور خواهد شد. "

به نظر می‌رسد این موضع گیری محتاطانه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل نگرانی از پتانسیل شدید تفرقه میان حزب دموکرات و مردم پیش از انتخابات ریاست جمهوری و کنگره سال آینده انجام شده باشد.

ضمن این که ارائه قریب الوقوع گزارش تحقیقات سربازرس «رابرت مولر» در پرونده مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، همکاری‌های شرکت ترامپ با روسیه و تلاش ترامپ برای مانع تراشی در مسیر تحقیقات، به دادستان کل آمریکا می‌تواند شواهد و مدارک کافی برای اقدام علیه رئیس جمهور را در اختیار کنگره قرار بدهد.
 
کمیته‌هایی نیز در مجلس نمایندگان با اکثریت دموکرات نیز در مورد تخلفات ترامپ تحقیق می‌کنند. سه کمیته مجلس نمایندگان اخیرا تحقیقاتی را با موضوع سوءاستفاده رئیس جمهور و اطرافیانش از قدرت و ممانعت در مسیر بررسی پرونده‌های ترامپ را آغاز کرده‎اند.
 
اظهارات پلوسی مبنی بر عدم شایستگی ترامپ برای ریاست جمهوری با برشمردن ویژگی‌های مانند ناشایستگی اخلاقی، عدم سلامت فکری و ضریب هوشی اندک، احتمال نگرانی وی از نتایج استیضاح را تقویت می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان