آمریکا وضعیت اضطراری در رابطه با ایران را یک سال دیگر تمدید کرد

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه وضعیت اضطراری در رابطه با ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه خاطرنشان کرده که وضعیت اضطرار ملی درباره ایران که واشنگتن اولین بار روز 15 مارس 1995 اعلام کرده، بایستی بعد از 15 مارس سال 2019 نیز ادامه پیدا کنند.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور آمریکا روز 15 مارس 1995 به موجب فرمان اجرایی شماره 12975 و به منظور رسیدگی به تهدید‌های غیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران علیه منافع ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده ایجاد می‌کنند، در ارتباط با این کشور وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.»

ترامپ خاطرنشان کرده رئیس‌جمهور وقت آمریکا، روز 6 ماه مه 1995، با امضای یک فرمان اجرایی دیگر تحریم‌های جامعی را علیه ایران وضع کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه به یادداشت خود برای پایان دادن به مشارکت آمریکا در برجام اشاره کرده و ایران را به اشاعه موشکی، فعالیت‌های مخرب در منطقه و حمایت از «گروه‌های تروریستی متهم کرده است.

ترامپ تأکید کرده است: «به همین دلیل، وضعیت اضطراری اعلام‌شده در تاریخ 15 مارس 1995 بایستی بعد از 15 مارس 2019 اجرا شوند. بنابراین، اینجانب طبق بند 202 (د) از قانون اضطرار ملی، وضعیت اضطرار ملی درباره ایران که در فرمان اجرایی شماره 12957اعلام شده را برای یک سال تمدید می‌کنم.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان