تحلیل نخست وزیر عراق از روابط با ایران

خبرگزاری صدا و سیما: عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود در بغداد گفت: هیچ دو کشوری در جهان وجود ندارند که روابط مستحکمی مانند ایران و عراق داشته باشند.

وی افزود: با ایران درباره مدیریت و کنترل مرز‌های آبی به توافق دست یافتیم. هر دو طرف ایرانی و عراقی از کاهش تعرفه‌های ویزا سود بُردند.
عبدالمهدی در ادامه تصریح کرد ما رعایت اولویت‌های عراق را در زمینه حضور نظامی نیرو‌های بیگانه در کشور به طرف آمریکایی اعلام کرده ایم. عراق هرگز به محل درگیری و نزاع منطقه‌ای تبدیل نخواهد شد. عراق به تنهایی نمی‌تواند مسئولیت بازسازی حجم ویرانی‌های به جای مانده از داعش را به دوش بکشد و انتظار ما از همه کشور‌های جهان است که در کنار عراق بایستند. عراق به واسطه مبارزه با داعش و نابودی آن، خدمت بزرگی به جامعه جهانی کرده است و اکنون نوبت آن است که جهانیان به بهترین شیوه جبران کنند.
نخست وزیر عراق اظهار داشت: اخیرا گزارش‌های تکمیلی را در مورد قاچاق مواد مخدر از آرژانتین به سوریه و سپس به عراق دریافت کرده ایم.
وی در مورد اوضاع کرکوک نیز گفت: کرکوک با حکومت نظامی اداره نمی‌شود و این شهر به هیچ عنوان در حالت فوق العاده به سر نمی‌برد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان