نامه رئیس اتحادیه ناشران به وزیر فرهنگ

ضرورت پیشگیری از تکثیر غیرقانونی کتاب در مراکز آموزشی

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با ارسال نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از او درخواست کرد با عقد تفاهمنامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری از تکثیر غیرقانونی کتاب در مراکز آموزشی پیشگیری کنند.

ضرورت پیشگیری از تکثیر غیرقانونی کتاب در مراکز آموزشی

به گزارش ایسنا، متن نامه هومان حسن‌پور به سیدعباس صالحی  به این شرح است:

«جناب آقای دکتر سیدعباس صالحی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی   
همان‌طور که مستحضر هستید کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان این اتحادیه با همیاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط در مسیر صحیح مقابله با تکثیر غیرمجاز کتاب گام برمی‌دارد.
به گزارش این کارگروه یکی از اماکنی که بعضاً برای تکثیر غیرمجاز کتب ناشران استفاده می‌شود واحدهای کپی و تکثیر دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مدارس است که متاسفانه سهواً یا عمداً با تکثیر همه یا قسمتی از کتاب‌های ناشران و فروش آن به دانشجویان و دانش‌آموزان، حقوق مؤلفان و یا مترجمان و ناشران را نادیده می‌گیرند. از سوی دیگر گستردگی و فراوانی این واحدها به حدی است که کارشناسان این کارگروه تنها راه مقابلۀ مؤثر و ممکن را عقد تفاهمنامه‌ای مابین وزرای محترم سه وزاتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فن آوری و آموزش و پرورش مبنی بر اطلاع‌رسانی و منع از ناحیه حوزه وزارتی می‌دانند. لذا مستدعی است در صورت صلاحدید دستور لازم جهت بررسی و یا هرگونه فعل مؤثر در این زمینه را مبذول فرمایید.»

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان