از ورزش‌های کاهش‌دهنده خطر دیابت تا افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو

چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می‌دهد؟،مترو به "میدان صنعت" رسید، دستگیری بیش از ۸۵۰ اوباش در تهران و کشف ۵۵۰ سلاح جنگی و شکاری، پیش‌بینی روند بارش‌ها در کشور در روزهای پایانی هفته، نحوه فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نوروز اعلام شد و ... از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در آخرین روزهای اسفندماه هستند.

از ورزش‌های کاهش‌دهنده خطر دیابت تا افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز (22 اسفند) بیش از 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

مترو به "میدان صنعت" رسید / افتتاح 3 ایستگاه مترو در روز شنبه

علی امام-مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح 7.5 کیلومتر از خط هفت مترو در روز شنبه خبر داد و گفت: همان‌طور که مردم تهران می‌دانند در تیرماه بخشی از خط هفت از ایستگاه مهدیه تا نواب را به طول شش کیلومتر با پنج ایستگاه افتتاح کردیم.

مدیرعامل شرکت مترو در مورد سرانجام خط شش نیز با بیان این‌که 9 کیلومتر خط شش از ایستگاه دولت‌آباد تا میدان شهدا با سه ایستگاه بعثت، شهدا و دولت‌آباد برای روز شنبه آماده افتتاح بود، اضافه کرد: برای افتتاح خط شش از رییس جمهور دعوت رسمی کرده‌ایم و از آنجایی که هفته آینده رییس جمهور در سفر استانی است نتوانستیم از حضورشان در مراسم بهره ببریم و به نظر می‌رسد که بتوانیم در فروردین‌ماه این 9 کیلومتر را توسط رییس جمهور به بهره‌برداری برسانیم و منتظر اعلام زمان از سوی دفتر رییس جمهور هستیم.

امیدواری وزارت کشور برای «لغو روادید عراق» از سال 98

شهریار حیدری -مدیرکل امور مرزی وزارت کشور بااشاره به اینکه امیدواریم در سفر رییس جمهور به عراق بر سر موضوع لغو روادید توافق شود گفت: وقتی روادید به کشوری لغو شود، فرد وارد مرز شده و برگذرنامه‌اش مهر ورود یا خروج می‌خورد و تنها با پرداخت یک حق ورودی وارد کشور مقصد می‌شود که البته قصد داریم برای مسافران زیارتی به عراق این حق ورودی را در سال 98 حذف کنیم.

چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می‌دهد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد بهبود قدرت ماهیچه‌ها و تقویت عضلات می‌تواند به پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 کمک کند. متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند که انجام تمرینات استقامتی حتی به میزان کم نیز می‌تواند در پیشگیری از دیابت نوع 2 اثربخش باشند.در این بررسی متخصصان به مطالعه روی بیش از 4500 فرد بزرگسال در گستره سنی 20 تا 100 سال پرداخته و مشاهده کردند که حجم متوسط عضلانی صرف نظر از استعمال سیگار، مصرف مواد الکلی، چاقی یا فشار خون بالا با کاهش 32 درصدی خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 مرتبط است.

نحوه فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نوروز اعلام شد

دکتر قاسم جان بابایی-معاون درمان وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تعطیلات نوروز، گفت: طرح سلامت نوروزی سال 1398 از ساعت هشت صبح روز شنبه 25 اسفند ماه با هدف ارائه خدمات مطلوب سلامت در اقصی نقاط کشور و در جهت توسعه سلامت جامعه و افزایش رضایت شهروندان و مسافران نوروزی آغاز شده و در ساعت هشت صبح روز دوشنبه 17 فروردین ماه سال 1398 به پایان می‌رسد.

نصب نشانی مراکز درمانی در ورودی شهرها برای نوروز 98

مهدی درخشان-معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از تشکیل ستاد نوروزی مدیریت درمان در این معاونت و اداره کل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی در ایام نوروز سال 98 خبر داد و گفت: ستاد نوروزی مدیریت درمان در تمامی استان‌ها با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به فعالیت می‌پردازد.

هشداری در خصوص ایجاد بحران‌ جنسیتی با تغییر جایگاه زوجین

از دیرباز تاکنون زنان و مردان همواره براساس هویت جنسی‌شان وظایف و نقش‌هایی برعهده داشته‌اند، اما با تغییر سبک زندگی، کلیشه‌های جنسیتی در نقش‌ها کمرنگ‌تر شد، در همین راستا یک روانشناس می‌گوید: در شرایطی هستیم که وظایف خانه میان برخی زوجین معکوس شده، به طوریکه برخی زنان منبع درآمد هستند و برخی مردان از دیدگاه سنتی در خانه فعالیت می‌کنند، این تغییر جایگاه بر روی روحیه و صفات روانی آنها اثرگذار است و آنها را در قالب معکوس جنسیتی، رکود و افسردگی قرار می‌دهد.

مژگان نیکنام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به طور کلی انسان‌ها دارای "هویت" جنسی و "نقش‌بندی" جنسی هستند، معتقد است: نقش‌بندی جنسی، موضوعی است که افراد براساس عملکردها، فرهنگ و موقعیت اجتماعی درون نقش‌های مردانگی و زنانگی خود فرو می‌روند. در کشورهایی که کلیشه‌های جنسیتی مانند "فقط زنان در خانه کار می‌کند" و یا "مردان نباید گریه کنند" بسیار قوی است، صفات روانی مردانگی و زنانگی نیز قدرتمند است.

پیشنهاد برگزاری امتحانات نهایی از اواسط اردیبهشت / سابقه تحصیلی منحصر به پایه دوازدهم شد

عبدالرسول عمادی-سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای امسال اتفاق خاصی در خصوص برنامه امتحان نهایی نخواهد افتاد و برنامه امتحان نهایی نیز مانند سال‌های گذشته تهیه و ارسال شده است، گفت: امتحان نهایی امسال از 31 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود البته سعی شده است برنامه جمع و جورتر در نظر گرفته شود.

دستورالعمل آموزش و پرورش به مدارس در خصوص چهارشنبه آخرسال

مهرزاد حمیدی-معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای چهار شنبه آخر سال، دستورالعملی را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم تا مدیران مدارس آگاهی‌های لازم را در این ایام به دانش آموزان بدهند، به معلمان توصیه کرد که با زبان اثر بخش خود مطالب را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

زخم زباله و فاضلاب بر تن تالاب انزلی

مسعود باقرزاده کریمی-مدیرکل دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح دستاوردهای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی، زباله و فاضلاب را دو مشکل مهم این تالاب برشمرد.

شکار بی‌رویه و پسماند بلای جان تالاب انزلی

توموئو آئوکی-مشاور ارشد تیم کارشناسی جایکا (آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن) در پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی گفت: شکار بی رویه و پسماند از مهمترین مشکلات تالاب انزلی است. متاسفانه روستاییان زباله‌های خود را به رودخانه‌ها می ریزند که در نهایت وارد تالاب انزلی می شود.

خبر خوش رئیس پلیس راهور درمورد ترخیص خودروهای توقیفی

سید کمال هادیانفر-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که از سوی پلیس صورت گرفته خودروهای دارای بیش از یک میلیون تومان جریمه از 28 اسفند تا 17 فروردین ماه به خاطر بالا بودن جریمه توقیف نخواهند شد.

تأمین ایمنی کاروان‌های راهیان نور در جاده‌ها

فرمانده نیروی انتظامی ضمن اشاره به همکاری پلیس با ستاد راهیان نور و نظارت بر کاروان‌های راهیان نور گفت: در نوروز 97 هیچ حادثه‌ای مرتبط با کاروان‌های راهیان نور نداشتیم و امسال نیز تلاش خود را خواهیم کرد تا هیچ مشکلی پیش نیاید همچنین بر ایمنی و امنیت این کاروان‌ها نظارت کافی خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه رزمایش ترافیکی نوروز 98 با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای میان پلیس و وزارت بهداشت به امضاء رسیده که موجب سرعت بیشتر در خدمت رسانی به مردم و افزایش سرعت امدادر سانی‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

چه نوع ورزشی خطر دیابت را کاهش می‌دهد؟

مترو به "میدان صنعت" رسید / افتتاح 3 ایستگاه مترو در روز شنبه

دستگیری بیش از 850 اوباش در تهران / کشف 550 سلاح جنگی و شکاری

پیش‌بینی روند بارش‌ها در کشور در روزهای پایانی هفته

نحوه فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نوروز اعلام شد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان