افغانستان عضویت شورای المپیک بین المللی را بدست آورد

کمیته ملی المپیک افغانستان امروز با راه‌اندازی محفلی از کسب عضویت اجمل غنی مشاور رئیس جمهور این کشور در امور ورزش در بورد اجرایی شورای المپیک آسیا قدردانی و تجلیل کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، حفیظ‌الله ولی رحیمی رییس کمیته ملی المپیک افغانستان در رابطه با نابسامانی‌هایی که در ورزش کشور طی سالیان گذشته به‌وجود آمده بود گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر چهره ورزش افغانستان در سازمان‌های جهانی تاثیر مفنی از خود به‌جای گذاشته بود.

وی تاکید کرد: با ایجاد المپیک موازی، فدراسیون‌های موازی و سایر دشواری‌ها نه تنها مانع رشد و توسعه ورزش شده بود، بلکه روابط نهادهای ورزشی کشور با سازمان‌های ذیربط قناعت‌بخش نبود.

رحیمی خاطرنشان کرد: انتخابات کمیته ملی المپیک افغانستان، فدراسیون‌های ورزشی و سایر اقدامات مثبت بر روی دست گرفته شد و امروز جنبه عملی دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان در ادامه سخنانش کسب عضویت افغانستان را در کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک نتیجه کارکردها و تلاش‌های همکارانش و حمایت ریاست جمهوری این کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که با عضویت در این نهادها ورزش افغانستان جایگاه روشن خود را پیدا خواهد کرد و از امکانات و تسهیلات آنها برای رشد و توسعه و استاندارد سازی ورزش استفاده صورت خواهد گرفت.

وی در رابطه با رشد متوازن ورزش در افغانستان نیز اشاره کرد و از ایجاد هشت رشته ورزشی در 8 ولایت این کشور و احداث پروژه کمپلکس ورزشی خیر آباد شهر کابل که حمایت دولت را نیز با خود دارد خبر داد.

در همین حال اجمل غنی مشاور رئیس جمهور و عضو بورد اجرایی شورای المپیک آسیا نیز در مورد نقش ورزش در سازمان‌های جهانی و تاثیر آن بر رشد و توسعه و استاندارد سازی ورزش در افغانستان سخن گفت.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم ورزش بازی سیاسی دنیا شود، ما خود تصمیم می‌گیریم و برای دنیا به اثبات می‌رسانیم که ورزشکاران افغانستان در تمام ابعاد زندگی بشری نقش موثر و تعیین کننده دارند.

وی تاکید کرد: ورزشکاران افغانستان قشر آگاه و متعهد به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی جامعه هستند که این نقش آنان در پروسه صلح نیز نادیده گرفته نشود.

به گزارش آوا، اجمل غنی در سی‌وهشتمین ژنرال اسامبله شورای المپیک آسیا که در تایلند برگزار شده بود بنابر پیشنهاد کمیته ملی المپیک به عضویت بورد اجرایی آن شورا انتخاب شد.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان