ماهان شبکه ایرانیان

احیاء مجدد کارت سوخت یکی از ابزارهای مقابله با قاچاق سوخت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، بهروز نعمتی درخصوص "احیای کارت سوخت بدون سهمیه‌بندی" و "احیای کارت سوخت با سهمیه‌بندی" به‌عنوان راهکارهای ارائه شده ازسوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای مدیریت مصرف و قاچاق سوخت، گفت: در رابطه با قاچاق سوخت جلسات متعددی میان دولت و مجلس به‌ویژه در "ستاد عالی اطلاع‌رسانی کشور" برگزار شده است و مباحث مورد کارشناسی دقیق قرار گرفته‌اند اما سهمیه‌بندی بنزین و هر نوع سوخت دیگر مخالفت بسیاری از اعضاء را به دنبال داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با هر نوع سهمیه‌بندی سوخت، افزود: ساماندهی مصرف و جلوگیری از قاچاق بنزین با احیاء مجدد کارت سوخت امکان‌پذیر خواهد بود چراکه میزان مصرف افراد از سوخت مشخص خواهد شد ضمن آنکه می‌تواند به‌عنوان یکی از ابزارهای مقابله با قاچاق سوخت موثر واقع شود.

دو نرخی شدن بنزین حباب‌های کاذب قیمت را به دنبال دارد

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در توضیح دلایل مخالفت خود با سهمیه‌بندی بنزین، توضیح داد: مردم این روزها با مشکلات اقتصادی بسیاری دست به گریبان هستند لذا کوچکترین تغییر قیمت یا دو نرخی شدن بنزین، حباب‌های کاذب قیمت را به دنبال دارد و تورم بیش از گذشته خواهد شد.

دولت تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین ندارد

دولت تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین ندارد اما ممکن است کارت سوخت به منظور ساماندهی مصرف احیاء شود چراکه می‌تواند از اختیاری که برنامه ششم توسعه به آن‌ها داده استفاده کرده و کارت سوخت را مجددا به کشور باز گردانند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: دولت تصمیمی بر سهمیه‌بندی بنزین ندارد اما ممکن است سال آینده کارت سوخت به منظور ساماندهی مصرف احیاء شود چراکه دولت می‌تواند از اختیاری که برنامه ششم توسعه به آن‌ داده استفاده کرده و کارت سوخت را مجددا به کشور باز گرداند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان