گلایه کارگردان بچه‌مهندس از حاشیه سازی‌ها

خبرگزاری تسنیم:  «بچه‌مهندس» فصل اول خودش را در ایام ماه مبارک رمضان گذراند و بعد از چند ماه با یک فصل جدید به کنداکتور شبکه دو برگشت. اما به تعبیر بسیاری از منتقدین نتوانست آن جاذبه اولی را در مخاطب ایجاد کند و حتی پای حواشی هم باز شد. روانشناسان و جامعه‌شناسان نام حاشیه «بچه‌مهندس» را کودک همسری گذاشتند. علی غفاری کارگردان این مجموعه تلویزیونی دلیل ضعف فصل دوم «بچه‌مهندس» نسبت به فصل اول را نوع سلیقه مخاطب دانست و به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: «بچه‌مهندس» دوم از یک ضعیف‌تر است و این را کارشناسان گفته‌اند؛ قطعاً این نظریه را قبول ندارم. اما شاید این تحلیل‌ها در راستای یک نوع سلیقه باشد. سلیقه‌ای که هم مخاطب و هم منتقد دارند و دیالوگ‌ها و صحنه‌های جذاب با کاراکتر‌های کودک را بیشتر می‌پسندند. زمانیکه ما در فصل اول «بچه‌مهندس» روایتی از فصل کودکی "جواد جوادی" داشتیم جذاب‌تر بود، ولی هرچه سن به دوران نوجوانی و بعد جوانی می‌رسد این شیرینی‌ها و جذابیت‌ها کمتر و اتفاقات و موقعیت‌ها جدی‌تر خواهد شد.

وی درباره حاشیه‌هایی که برای سریال «بچه مهندس» بوجود آمد، تأکید کرد: به نظرمن زود قضاوت شدیم. برخی هجمه‌پراکنی انجام دادند که «بچه‌مهندس» موضوع کودک‌همسری را مطرح می‌کند و این اتفاق برجسته شد. در حالیکه سریال ما به این موضوع نپرداخت؛ چرا که کودک همسری یعنی یک مرد میانسال با یک کودک 9 ساله بخواهد ارتباط داشته باشد. اما "جواد جوادی" قصه ما درگیر یک علاقه کودکانه می‌شود و در خود فیلم هم بار‌ها و بار‌ها به "جوادی" توصیه می‌شود الان وقت این کار‌ها نیست و وقت درس است. منتها این حاشیه مثل خیلی از اتفاقات و حواشی بی‌اصل و اساس دیگر، درست شد.

غفاری در پاسخ به این سوال که «بچه‌مهندس سوم» چه حال و هوایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: فصل سوم «بچه‌مهندس» در حال نگارش است و امیدواریم بعد از عید وارد پیش تولید بشویم. احتمالاً بازیگران چهره اضافه خواهند شد. هنوز درباره لوکیشن‌ها به قطعیتی نرسیده‌ایم و در حال اصلاحات بخش‌هایی از فیلمنامه هستیم که هم روایت‌ها جذاب‌تر خواهند شد و هم فیلمنامه به محتوای اصلی مدنظر تلویزیون هم نزدیک می‌شود. پایان کار مخاطبان با اتفاقات جذاب جوانی و منحصر به فرد "جوادی" مواجه می‌شوند؛ زمانیکه او 28 ساله شده است.

سعدی تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی در پاسخ به این سوال که آیا یک چهره نقش جوانی «جوادی» را بازی می‌کند، خاطرنشان کرد: در فصل سوم «بچه مهندس» به تناسب جوانی «جواد» که تقریباً 26 تا 28 ساله است اگر امکان داشته باشد یک چهره "جوادی" را بازی می‌کند. مهم این است که بازیگر توانمند این سن و سال پیدا شود تا کار باورپذیرتر جلو برود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان