هر دو مدل مزدا CX-9 2019 و هوندا پایلوت 2019 شاسی بلندهایی با سه ردیف صندلی هستند که این امکان را در اختیار شما قرار میدهند تا از میان سیستم سواری دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل یکی را انتخاب کنید.
مزدا CX-9 دارای فضای کافی برای حمل هفت سرنشین است که این در حالیست که مدل پایلوت فضای نشیمن برای هشت سرنشین را ارائه میدهد.
هر دو مدل ویژگیهایی مانند اتاقی راحت و لوکس، جدیدترین تکنولوژیها، و قدرت کافی را در اختیار مالکین خود قرار خواهند داد.
هر دو مدل CX-9 و پایلوت مجدداً برای سال 2016 به طور کامل طراحی شدند و برای مدل سال 2019 نیز شاهد به روز رسانیهایی بودهاند.
هوندا پایلوت برای سال 2019 تغییرات اندکی را در داخل اتاق و بدنه خود تجربه کرده و ویژگیهایی مانند سیستم هشدار دهندهی برخورد از جلو، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و کروز کنترل منطبق شونده نیز به لیست امکانات پیش فرض این خودرو اضافه شدهاند.
مزدا CX-9 برای سال 2019 قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو را به عنوان آپشن ارائه داده و به صورت پیش فرض به همراه مجموعهای از امکانات ایمنی پیشرفته عرضه میگردد.
این خودرو نیز همانند دیگر اتومبیلهای خانوادهی مزدا به خاطر دینامیک رانندگی منحصر به فرد خود مورد ستایش قرار گرفته است.
در رابطه با این خودرو ویژگیهایی مانند سوسپانسیون تنومند، هندلینگ فوق العاده، و سیستم هدایت واکنشی، جلب نظر منتقدین را به همراه داشتهاند. علاوه بر این اتاق باکیفیت و طراحی بدنهی جذاب این خودرو نیز مورد توجه منتقدین واقع شده است.
هر دو این شاسی بلندهای سایز متوسط ویژگیهای مثبت فراوانی برای ارائه دارند. بنابراین انتخاب شما به نیازها و اولویتهای شما بستگی خواهد داشت.
در ادامهی این مطلب ما را همراهی کنید تا شاهد عملکرد این دو خودرو در این مقایسه باشید و در آخر انتخابی بررسی شده برای خانوادهی خود بگیرید:
قیمت
برنده: هوندا پایلوت 2019
قیمت پایهی در نظر گرفته شده برای هوندا پایلوت در حدود هزار دلار کمتر از قیمت پایهی 32٫280 دلاری مزدا CX-9 بوده و برابر با 31٫450 دلار برآورد شده است.
اضافه کردن سیستم سواری دو دیفرانسیل به هر دو خودرو حدود 1800 دلار هزینه خواهد برد. هر دو مدل پایلوت و CX-9 به طور مشابهی به امکاناتی مانند بلوتوث و دوربین دید عقب مجهز شدهاند.
اگرچه مزدا CX-9 از یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی نیز برخوردار است که در مدل پایلوت به عنوان آپشن ارائه میگردد.
اما با این وجود موتور شش سیلندر هوندا پایلوت از قدرت بیشتری نسبت به موتور چهار سیلندر توربو شارژ مزدا بهره میبرد.
بالاترین ورژن پایلوت یعنی مدل Elite معادل 48٫020 دلار قیمت گذاری شده که این در حالیست که ورژن Signature مدل CX-9 که بهترین ورژن این شاسی بلند محسوب میشود با قیمت 45٫365 دلار عرضه میشود.
هر دو مدل در این سطح به ویژگیهایی مانند سیستم سواری دو دیفرانسیل، روکش چرم مرغوب، و امکانات کمک رانندهی اضافه مجهز هستند.
از آنجاییکه هوندا پایلوت با قیمت پایهی پایینتری عرضه میشود پیروزی در این بخش را از آن خود میکند.
ایمنی
برنده: مزدا 2019 CX-9
مزدا CX-9 2019 تا به این جای کار تنها توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها (NHTSA) به لحاظ ایمنی مورد آزمایش قرار گرفته است.
این خودرو به طور کلی موفق به کسب پنج ستاره از سوی این سازمان نیز شده است. مدل تقریباً مشابه CX-9 2018 امتیازات کاملی را در هر شش آزمایش موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها (IIHS) دریافت نمود.
این شاسی همچنین امتیاز 10 را نیز از سوی وبسایت یو اس نیوز به خود اختصاص داده است. در سوی دیگر مدل پایلوت 2019 امتیاز ایمنی 9٫3 را از سوی وبسایت یو اس نیوز دریافت کرده است.
این خودرو با کسب امتیاز چهار ستاره در آزمایشات واژگونی و تصادف از جلو موفق به کسب امتیاز کلی پنج ستاره از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها شده و عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس موسسه بیمه ایمنی بزرگراهها را نیز به خود اختصاص داده است.
هر دو خودرو لیست بلندی از امکانات پیشرفتهی ایمنی همچون دوربین دید عقب، سنسورهای پارک در قسمت جلو و عقب خودرو، و کروز کنترل منطبق شونده را به عنوان آپشن ارائه میدهند.
با توجه به سابقهی مزدا CX-9 در کسب امتیازات ایمنی بالا، پیروزی در این بخش را به این خودرو اعطا میکنیم.
راحتی صندلی و بهسازی فضای داخلی
برنده: مزدا 2019 CX-9
منتقدین صنعت خودرو هر دو مدل هوندا پایلوت و مزدا CX-9 را به خاطر راحتی صندلیهایشان، بخصوص در دو ردیف اول ستایش میکنند.
مزدا CX-9 فاقد فضای داخلی است که مدل پایلوت از آن بهره میبرد اما با این حال زمانیکه صحبت از کیفیت و طراحی در میان باشد اتاق CX-9 یکی از بهترینها در کلاس خود به شمار میرود.
بطوریکه در تمامی ورژنهای این خودرو با جزئیات لوکس مانندی رو به رو خواهید شد. مدل پایلوت از یک صندلی بیشتر نسبت به مدل CX-9 برخوردار است و فضای نشیمن آن برای سرنشینان بالغ مناسب میباشد.
با این وجود به عقیدهی برخی منتقدین طراحی اتاق این خودرو در مقایسه با اتاق دیگر رقبا در حال قدیمی شدن است.
هر دو خودرو از ویژگیهایی مانند صندلی رانندهی راحت، روکش چرم دلخواه، و آپشن صندلیهای جلویی مجهز به سیستم گرمایشی و تهویه بهره میبرند.
تکنولوژی فضای داخلی
برنده: مزدا 2019 CX-9
ورژنهای مختلف مدلهای هوندا پایلوت و مزدا CX-9 مشابه به یکدیگر مجهز شدهاند.
مدلهای پایهی هر دو خودرو از امکاناتی همچون دوربین دید عقب، دو درگاه یو اس بی، و بلوتوث برخوردار هستند.
امکانات داخلی این دو خودرو به حدی به یکدیگر نزدیک هستند که میتوان آنها برابر خواهند.
اما با این حال مدل CX-9 به همراه یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی ارائه میشود که این در حالیست که مدل پایلوت تنها به یک صفحه نمایش لمسی 5 اینچی مجهز است.
فضای حمل بار
برنده: هوندا پایلوت 2019
هوندا پایلوت با ارائهی 16٫5 فوت مکعب فضا در پشت ردیف سوم صندلی، 46٫8 فوت مکعب در پشت ردیف وسط، و 83٫9 فوت مکعب در پشت ردیف اول نسبت به حریف خود برتری دارد.
این ارقام در رابطه با مزدا CX-9 به ترتیب برابر با 14٫4، 38٫2، و 71٫2 فوت مکعب برآورد شدهاند. درب برقی صندوق عقب نیز به عنوان آپشن در هر دو خودرو قابل دسترس خواهد بود.
توانایی بکسل
برنده: هوندا پایلوت 2019
هوندا پایلوت با برخورداری از 5000 پوند ظرفیت بکسل در ورژن دو دیفرانسیل خود بالاتر از میانگین کلاس خود قرار دارد.
با این حال بیشترین ظرفیت بکسل مزدا CX-9 برابر با 3500 پوند بوده که این ظرفیت برای این کلاس خودرو پایین محسوب میشود.
راندمان سوخت
برنده: مزدا 2019 CX-9
راندمان سوخت ورژن دیفرانسیل جلوی مزدا CX-9 برابر با 22 مایل بر گالن در شهر و 28 مایل بر گالن در بزرگراه برآورد شده است.
این در حالیست که مدل پایلوت دارای راندمان سوخت 19 مایل بر گالن در شهر و 27 مایل بر گالن در بزرگراه میباشد.
اما زمانیکه این دو شاسی بلند را به سیستم سواری دو دیفرانسیل مجهز میکنیم راندمان سوخت مدل CX-9 به 20 مایل بر گالن در شهر و 26 مایل بر گالن در بزرگراه تغییر میباید که این تغییرات در مدل پایلوت در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با 19 و 26 مایل بر گالن میباشد.
در نتیجه رانندگی با مزدا CX-9 به جای هوندا پایلوت حدوداً 150 دلار در سال ارزانتر تمام خواهد شد.
پرفورمنس
برنده: مزدا 2019 CX-9
هر دو مدل مزدا CX-9 و هوندا پایلوت تنها یک آپشن موتور را در اختیار مشتریان خود قرار میدهند.
مدل پایلوت به صورت پیش فرض به همراه یک موتور شش سیلندر با خروجی قدرت 280 اسب بخار عرضه میشود که قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش یا نُه سرعت به چرخها منتقل میگردد.
موتور چهار سیلندر توربو شارژ مزدا CX-9 با توان تولید 227 اسب بخار قدرت (250 اسب بخار در صورت استفاده از بنزین مرغوب اکتان 93) به اندازهی موتور به کار رفته در مدل پایلوت قدرتمند نیست اما با این وجود عملکرد کلی بهتری را فراهم میکند.
مزدا CX-9 که از سواری جذابی برخوردار است، هندلینگی چابک و شتاب بینظیری را در اختیار مالکین خود قرار میدهد.
سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش سرعت تنها گزینه موجود برای این شاسی بلند میباشد.
هوندا پایلوت قدرت فراوانی را فراهم میکند اما با این حال در پشت فرمان این خودرو میتوان کندی حرکت خودرو را حس کرد و موتور آن نیز برخلاف نمونههای به کار رفته در رقبای این خودرو از اشتیاق لازم برخوردار نمیباشد.
قابلیت اطمینان
برنده: هوندا پایلوت 2019
هیچ یک از دو مدل هوندا پایلوت و مزدا 2019 CX-9 هنوز در زمینهی قابلیت اطمینان امتیازی از سوی کمپانی J.D. Power دریافت نکردهاند.
با این حال مدلهای تقریباً مشابه هوندا پایلوت 2018 و مزدا 2018 CX-9 به ترتیب موفق به کسب امتیازات 3 و 2٫5 از پنج در رابطه با قابلیت اطمینان پیش بینی شدهاند.
هر دو مدل به همراه یک گارانتی کامل سه ساله یا 36٫000 مایلی و یک گارانتی پیشرانهی پنج ساله یا 60٫000 مایلی روانهی بازار خواهند شد.
برنده …
مزدا 2019 CX-9
هر دوی این شاسی بلندها خودروهای بسیار خوبی هستند اما با این حال در این مقایسه مزدا CX-9 نسبت به هوندا پایلوت برتری پیدا میکند.
با خرید مزدا 2019 CX-9 از اتاقی درجه یک، تجربهای جذابتر در زمینهی پرفورمنس، و راندمان سوخت بهتر بهره مند خواهید شد.
این خودرو همچنین به صورت پیش فرض به همراه سیستم اطلاعاتی سرگرمی مجهز به یک صفحه نمایش 7 اینچی عرضه شده و قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی و اندروید اتو نیز به عنوان یک آپشن در اختیار شما قرار خواهند گرفت.
اما برای خانوارهایی که به یک ردیف سوم صندلی جادار، فضای حمل بار گسترده، یا شاسی بلندی با توانایی بکسل بالا نیاز دارند هوندا پایلوت 2019 گزینهی مورد نظر شماست.