شب رکورد برای فلورنتینو پرز در سانتیاگو برنابئو

بازی امروز رئال برابر سلتا از جهات مختلفی حائز اهمیت است حتی اگر رئال شانس قهرمانی در هیچ جامی را نداشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، دیدار رئال و سلتا از ساعت 18.45 در برنابئو آغاز خواهد شد و بسیاری منتظر دیدار مجدد با زین الدین زیدان هستند که دوشنبه گذشته جانشین سانتیاگو سولاری شد و پس از 9 ماه از استعفایش، تصمیم به بازگشت گرفت تا رئال را از بحران خارج کند.

بازی امشب همچنین از یک جهت دیگر نیز جالب توجه است. این بازی رسمی شماره 900 فلورنتینو پرز در مقام ریاست باشگاه است.

او جولای 2000 در رقابت با لورنزو سانز و در عین ناباوری به ریاست رئال رسید و توانست رئال را به یک تیم کهکشانی بدل کند. در دوران او رئال از لحاظ اقتصادی به کلی متحول شد و حالا با سالی 800 میلیون یورو درآمد، در راس دیگر باشگاه ‌های اروپایی قرار دارد.

پرز در 19 سال اخیر در دو مقطع ریاست رئال را بر عهده داشته است. یک بار بین 2000 تا 2006 و بار دیگر از 2009 تاکنون.

رئال با ریاست پرز، 584 بازی در لالیگا، 95 بازی در کوپا دل ری، 12 بازی در سوپرکاپ اسپانیا، 8 بازی در جام جهانی باشگاه ها، دو بازی در جام بین قاره ای، 192 بازی در لیگ قهرمانان و شش بازی در سوپرکاپ اروپا انجام داده است.

رئال با او در مجموع به 41 جام مختلف دست پیدا کرده است. 24 جام در رشته فوتبال و 17 جام نیز در بسکتبال. فصل پیش رئال به اولین باشگاهی تبدیل شد که همزمان تیم های فوتبال و بسکتبالش قهرمان اروپا شده اند. در دوره اول ریاست پرز، تیم فوتبال رئال به هفت جام دست یافت: یک لیگ قهرمانان، یک سوپرکاپ اروپا، دو لالیگا، دو سوپرکاپ اسپانیا و یک جام جهانی باشگاه ها.

در دوره دوم نیز 4 جام جهانی باشگاه ها، سه سوپرکاپ اروپا، دو لالیگا، دو کوپا دل ری، دو سوپرکاپ اسپانیا و 4 لیگ قهرمانان.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان