نگاهی به نسخه موبایل Stardew Valley؛ اعتیادآورتر از همیشه

دو سال پیش که برای اولین بار استاردو ولی (Stardew Valley) را روی کامپیوتر تجربه کردم، با وجود تمام نکات مثبتی که بازی داشت اما بعد از چند ساعت آن را کنار گذاشتم

نگاهی به نسخه موبایل Stardew Valley؛ اعتیادآورتر از همیشه

دو سال پیش که برای اولین بار استاردو ولی (Stardew Valley) را روی کامپیوتر تجربه کردم، با وجود تمام نکات مثبتی که بازی داشت اما بعد از چند ساعت آن را کنار گذاشتم. حداقل برای من، استاردو ولی از آن بازی‌هایی نبود که پشت سیستم بشینم و با موس و کیبورد کشاورزی کنم؛ ترجیح می‌دادم هر جایی که هستم بتوانم بازی را تجربه کنم، نه اینکه هر دفعه مجبور باشم سراغ کامپیوتر بروم.

استاردو ولی موبایل حکم آشتی دوباره‌ام با بازی را دارد. این نسخه اگرچه بی‌نقص نیست ولی به خاطر ذات در دسترس‌ترش نسبت به نسخه پلتفرم‌های خانگی، تبدیل به همان چیزی شده که از همان ابتدای عرضه از استاردو ولی انتظار داشتم. اعتیادآور، پرجزییات و دوست داشتنی که هر لحظه می‌توانید گوشی را از جیب درآورده و این ماجراجویی دلنشین ادامه دهید.

برخلاف بازی‌های مشابه که بعد از آموزشی کوتاه بازیکن‌ها را رها می‌کنند، استاردو ولی کاربر را در مسیری مشخص‌تر و هدفمندتر قرار می‌دهد؛ هر چند وقت یک بار با ماموریت‌هایی بیشتر از رمز و راز محیط و کارهایی که می‌توان انجام داد سر در می‌آورید.

استاردو ولی موبایل روندی کاملا شبیه به نسخه پلتفرم‌های خانگی را طی می‌کند. پدربزرگ شخصیت اصلی که در بستر بیماری قرار دارد، مزرعه‌ای را برای نوه‌اش به ارث می‌رساند تا در آنجا مشغول به کار شود و از زندگی مدرن خسته‌کننده فاصله بگیرد. بنابراین خودتان هستید و یک مزرعه بزرگ که باید با انجام فعالیت‌هایی گسترشش بدهید.

بهترین ویژگی استاردو ولی نسبت به شبیه‌سازهای کشاورزی گوشی، همین فعالیت‌هایی است که بازیکن در طول زندگی شخصیت اصلی انجام می‌دهد. در اینجا هر کاری که انتظار می‌رود، می‌توانید بکنید. آن‌قدر سازنده به جزییات توجه داشته که هر لحظه با یک ویژگی جدیدتر، بازی مخاطب را معتادتر می‌کند.

رابط کاربری بازی تغییرات مثبتی داشته و خیلی راحت به آیتم‌های مختلف دسترسی دارید. هرچند کنترل حرکت شخصیت اصلی می‌توانست ساده‌تر باشد.

بسته به فصل سال و از بین گونه‌های مختلف گیاهی چیزهایی که می‌خواهید را پرورش بدهید، ماهی بگیرید، با به دست آوردن مواد اولیه لازم دستی روی خانه بکشید، حیوانات را رام کنید، به روستا بروید، با بقیه معاشرت کرده و وقت‌هایی به کمک‌شان بروید، از مغازه‌ها وسیله‌هایی بخرید یا حتی اگر فرصت را مناسب دیدید ازدواج کنید.

بازی واقعا یک شبیه‌ساز-کودکانه از زندگی است. «کودکانه» به این خاطر که همه چیز به دوست‌داشتنی‌ترین شکل ممکن پیاده شده و دنیایی که بازی به تصویر کشیده آن‌قدر زیبا است که بعضی وقت‌ها با خودتان می‌گویید چه می‌شد اگر شانسی شبیه به شخصیت اصلی در خانه‌ام را می‌زد و از این زندگی مدرن رها می‌شدم.

بازی مزرعه داری

هیچکدام از فعالیت‌های بازی اضافه نیستند و انجام هر کدام از آن‌ها می‌تواند مزیتی را به همراه داشته باشد؛ گاهی اوقات باید گیاه بکارید یا حیوانات را پرورش دهید، بعضی وقت‌ها نیز لازم است کنار آب رفته و ماهی‌گیری کنید.

«شبیه‌ساز» هم برای اینکه سازنده هر فعالیتی که در یک زمین کشاورزی واقعی شاهد هستیم و البته امکانش بوده را به بازی آورده تا بازیکن حس داشتن یک زمین زراعی و چالش‌ها و لذت‌هایی که در این راه ممکن است با آن‌ها روبه‌رو بشود را واقعا بچشد. این ترکیب به همان اندازه که استاردو ولی را دوست‌داشتنی‌ و زنده کرده، به همان اندازه باعث شده تا بازی تبدیل به یکی از اعتیادآورترین بازی‌ها بشود.

استاردو ولی عنوانی است که همیشه موبایل به آن نیاز داشت. اثری با کیفیت و پولی از سبک مدیریت که در آن پیشرفت به تلاش‌های خودتان بستگی دارد، نه اینکه با پرداخت‌های درون برنامه‌ای به همه چیز دسترسی پیدا کنید. بازی در یک کلمه فوق العاده است و هر سلیقه‌ای که داشته باشید، بد نیست به بازی فرصت بدهید تا شاید شما را هم شیفته خودش بکند.

Stardew Valley
  • Stardew Valley
  • قیمت: 7.99 دلار
  • سازنده: Chucklefish Limited
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 366 / 207.17 مگابایت
دانلود


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر