به واسطه افزایش هزینه های ساخت خودرو، شاهد آن هستیم که
ایران خودرو و
سایپا به طور مکرر از امکانات خودروهای خود می کاهند تا فرایند مونتاژ را به صرفه تر کنند. در همین راستا، شاهد حذف ترمز دیسکی عقب از پژو 206 تیپ 5 هستیم. اگر هم اکنون به سایت
ایران خودرو مراجعه کرده و لیست تجهیزات و امکانات پژو 206 تیپ 5 را چک کنید، خواهید دید که ترمز عقب کاسه ای در لیست ترمزهای این خودرو ذکر شده، در حالیکه قبل از آن، تمامی ترمزهای این خودرو دیسکی بوده اند.
ارزان سازی و حذف بسیاری از امکانات، در سالهای تحریم، روند همیشگی خودروسازان ایرانی بوده است. در دوره پیشین، شاهد حذف رینگ آلومینیومی و صندلی تنظیم شونده برقی از روی سمند بودیم و در این دوره نیز شاهد حذف برخی امکانات ایمنی و رفاهی نظیر کروز کنترل، ایربگ های جانبی، ترمز دیسکی عقب و رینگ های آلومینیومی از روی تولیدات داخلی نظیر پژو پارس، دنا، پژو 206 و دانگ فنگ
H30 کراس بوده ایم.