در نشست خبری کمیسیون عمران و حمل‌ونقل مطرح شد؛

تابوی استیضاح شهردار، سال آینده می‌شکند

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمد علیخانی، در نشست  خبری کمیسیون عمران و حمل و نقل در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر اینکه ناهماهنگی موجود میان معاونت حمل و نقل و این کمیسیون تا چه حد باعث عقب افتادگی حوزه حمل و نقل شهر شده و همچنین سرانجام تذکرات مطرح شده در صحن شورا گفت:روند بررسی تذکرات در صحن شورا باید اصلاح شود، ما یک تذکری به شهردار می‌دهیم، شهردار تذکر را به همان معاونی که تذکر داده شده می‌دهد و معاون می‌گوید کار من خیلی خوب بوده و تمام!

او ادامه داد: باید یک نهاد میان شورا و شهرداری باشد که تذکر و پاسخ تذکر گیرنده را بررسی کند، مثل این است که به دادگاه شاکی شکایت می‌کنند و دادگاه پاسخ شما را از متهم می‌خواهد!

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران،نیز در واکنش به این سوال خبرنگار اقتصادآنلاین اظهار کرد: اینکه تذکری نتیجه ندارد به این دلیل است که عضو تذکر دهنده پیگیری نکرده است.اگر عضوی پیگیری کند و جواب قانع کننده‌ای دریافت نکند باید در صحن از شهردار سوال بپرسد.

او با بیان اینکه زهرا نژاد بهرام رکوردار تذکر و آروین کم‌ترین تذکر را داشته است، گفت:اگر تاکنون سوالی از شهردار پرسیده نشده،حتما عضو قانع شده است که منجر به سوال نشده،اگرنه باید سوال پرسیده شود!

افشین حبیب‌زاده، دیگر عضو این کمیسیون و رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران در واکنش به این پرسش گفت: آیین‌نامه‌ای در کمیته نظارت شورای شهر تهران برای بررسی تذکرات به شهرداری در سال آینده تنظیم خواهد شد.

او تاکید کرد:اگر از سوال قانع نشدیم استیضاح می‌کنیم. استیضاح و سوال تابو شده و ما در سال آینده این تابو را می‌شکنیم!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان