چند سال پیش، در روزگاری که اقشار کمتر برخوردار جامعه توانایی خرید کراساوورهای ژاپنی یا کرهای را نداشته و هیچ گزینه ارزانتری نیز پیش روی خود نمیدیدند، شرکت مدیران خودرو همچون یک قهرمان وارد معرکه شد و نور امید را بر دل مشتریان این بخش از بازار تاباند
.مدیران خودرو که کار خود را با عرضه خودروهای کمپانی چری در بازار ایران آغاز نموده بود، پس از عرضه مدلهایی همچون ام وی ام110 و سدان 530، تصمیم گرفت تا به کلاس بسیار پرطرفدار و البته گرانقیمتتر کراس اوورها وارد شود.
بلیط مدیران خودرو برای ورود به باشگاه کراس اوورسازان چیزی نبود جز ام وی ام X33 یا چری تیگو که از سال 2005 در سبد محصولات کمپانی چری حضور داشت.
این کراس اوور ارزانقیمت از همان ابتدای ورودش به ایران مورد مورد توجه مشتریان داخلی به ویژه اقشار متوسط قرار گرفت؛ دلیل این موضوع نیز کاملا مشخص بود، چراکه قیمت آن در قیاس با رقبای ژاپنی و کرهای، کمتر از نصف بهای ارزانترین کراس اوورهای این شرکتها بود.
ام وی ام X33 که اولین تلاش یک کمپانی داخلی در زمینه ارائه خودروهای کراس اوور به شمار میرفت؛ هر چند که ماهیت چینیِ این خودرو شک و تردیدهایی را در باب کیفیت و دوام آن در دل بسیاری از مشتریان ایرانی، در بدو ورودش پدید آورده بود.
به هر حال، ایکس33 در ایران ماندنی شد و توانست با کمک بهروز رسانیها و فیسلیفتهای مختلفی که بر روی آن انجام شد، خود را به یکی از محبوبترین کراس اوورهای بازار ایران بدل نماید.
در تمام نسخههای ام وی ام ایکس33 از نوعی پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی به حجم 2 لیتر استفاده شده است.
این پیشرانه قادر به تولید نیرویی معادل 136 اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن به حدود 180 نیوتن متر میرسد.
وظیفه انتقال نیرو در نسخههای قدیمیتر X33 برعهده یک گیربکس 5 سرعته دستی بود تا اینکه شرکت سازنده تصمیم بر جایگزینی آن با یک گیربکس اتوماتیک CVT گرفت. نیروی حاصل از پیشرانه از این طریق به چرخهای جلو منتقل میشود.
هم اکنون نسخههای مختلفی از ام وی ام ایکس33 را میتوان در بازار خودروهای دست دوم و کارکرده کشورمان یافت که هر کدام از نظر سطح تجهیزات و نوع طراحی بیرونی - داخلی با دیگری تفاوتهایی دارد.
جدیدترین نسخه ایکس33 که هم اکنون نیز بر روی خط تولید مدیران خودرو حضور دارد، مدل X33s اسپرت است.
از جمله مهمترین امکانات و تجهیزات X33s اسپرت میتوان به:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سنسور پارک، روکش چرمی صندلی ها، تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، تنظیم برقی آینه کناری، تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل، سانروف، مه شکن جلو و عقب، پشتیبانی سیستم ترمز از ABS و EBD، تنظیمات سیستم رانندگی بین دو حالت eco و sport، اشاره نمود.
همانطور که اطلاع دارید، بازار خودروی کشورمان به دلیل نوسانات اخیر نرخ ارز با افزایش قیمت محصولات مواجه شد و طبیعتا ام وی ام X33 نیز از این افزایش قیمت بیبهره نمانده است.
به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا بهای جدید برخی از نسخههای کارکرده ام وی ام ایکس33 را که در بازار موجود هستند، به اطلاع شما عزیزان برسانیم. لطفا برای آگاهی از رِنج قیمتی ام وی ام x33 کارکرده در بازار، جدول زیر را مطالعه نمایید.
نکات مثبت ام وی ام X33s
- طراحی نسبتا زیبای داشبورد و مجموعه کابین
- برخورداری از امکانات و تجهیزات مناسب نظیر سیستم های سرگرمی، سانروف و...
- موقعیت مناسب صندلی راننده و القای حس سواری شاسی بلند گونه
- طراحی ظاهری جذابتر نسبت به قبل
نکات منفی
- متریال نه چندان مرغوب ادوات تشکیل دهنده بخشهای داخلی با توجه به قیمت خودرو
- عملکرد نسبتا ضعیف و نه چندان دلچسب گیربکس CVT در پارهای از شرایط
توجه: قیمتها به طور میانگین بیان شده و اطلاعات مندرج در جدول نیز از آگهیهای موجود در سایتهای معتبر خرید و فروش خودرو گردآوری گردیده است. (تاریخ: بهمن97)
نوع خودرو
|
محدوده قیمت
(تومان)
|
ام وی ام X33s ، صفرکیلومتر، اسپرت(قیمت قدیم)
|
85میلیون
|
ام وی ام X33s ، صفرکیلومتر، اسپرت (قیمت جدید)
|
166میلیون
|
ام وی ام X33s ، مدل97، نوک مدادی، بدون رنگ، اسپرت اتوماتیک، کارکرد 14.5هزار کیلومتر
|
151.5میلیون
|
ام وی ام X33s ، مدل95، سفید، بدون رنگ، اسپرت اتوماتیک، کارکرد 19هزار کیلومتر
|
141میلیون
|
ام وی ام X33s ، مدل96، سفید، بدون رنگ، اسپرت اتوماتیک، کارکرد 22هزار کیلومتر
|
150میلیون
|
ام وی ام X33، مدل94، مشکی، بدون رنگ، نیو ساده، کارکرد 64 هزار کیلومتر
|
90میلیون
|
ام وی ام X33، مدل93، مشکی، دو لکه رنگ، ساده، کارکرد 65هزار کیلومتر
|
71میلیون
|
ام وی ام X33، مدل94، مشکی، بدون رنگ، نیو اتوماتیک، کارکرد 57هزار کیلومتر
|
109میلیون
|
ام وی ام X33s، مدل97، مشکی، بدون رنگ، ساده، کارکرد 25هزار کیلومتر
|
144میلیون
|