اختصاصی میزان /

مناطق جنوبی استان جیزان عربستان در اشراف کامل نیروهای یمنی؛ ضربات مهلک به مزدوران سعودی در حومه کوه های جحفان و القیس

گروهی مشترک از نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله از مناطق تحت کنترل در جنوب استان جیزان عربستان، عملیات غافلگیر کننده‌ای را علیه نیرو‌های مزدور چند ملیتی سعودی انجام دادند.

به گزارش میزان، گروهی مشترک از نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله از مناطق تحت کنترل در جنوب استان جیزان عربستان، عملیات غافلگیر کننده‌ای را علیه نیرو‌های مزدور چند ملیتی سعودی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های یمنی مواضع مزدوران سعودی را در محور شرقی کوه «جحفان» هدف قرار دادند و در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

به گفته منابع میدانی، شماری از نیرو‌های مزدور سعودی در جریان این عملیات کشته و زخمی شدند؛ یگان توپخانه نیرو‌های یمنی نیز به شدت مواضع مزدوران را محور شرقی کوه «جحفان» هدف قرار داد و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورد.

از حومه کوه «القیس» خبر می‌رسد، شماری از مزدوران سعودی، حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی انجام دادند، اما تحرکات آنان در همان گام نخست رصد و با واکنش قاطع و محکم روبه رو شدند.

به گزارش میزان، نیرو‌های یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در نهایت توانستند حملات را در این محور به طور کامل دفع کنند؛ تعدادی از نیرو‌های مزدور در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

سایر نیرو‌های مزدور نیز پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ نیرو‌های یگان‌های مهندسی در یک کمین دقیق در حومه کوه «الفیس» موفق شدند 3 خودروی نظامی حامل مزدوران را در کمین تله‌های انفجاری گرفتار و منهدم کنند.

نیرو‌های یمنی درصدد هستند با سیطره بر مناطق شرقی، جنوب شرقی و جنوبی استان جیزان، فشار را بر رژیم سعودی افزایش دهند و امنیت مرز‌های استان‌های «صعده و حجه» را به طور کامل تامین کنند.

استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و هم مرز با استان‌های حجه و صعده یمن است؛ بخش‌هایی از مناطق جنوب شرقی جیزان در 4 سال گذشته به کنترل رزمندگان یمنی درآمده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان