خرید و فروش گوشی در بازار موبایل کشور نصف شد

بازار موبایل در شب عید امسال مانند سال گذشته نیست. اینطور که «مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و تلفن همراه گفته است تقاضای مردم برای خرید موبایل نسبت به سال قبل ۵۰ درصد کاهش یافته است.

خرید و فروش گوشی در بازار موبایل کشور نصف شد

بازار موبایل در شب عید امسال مانند سال گذشته نیست. اینطور که «مهدی محبی» رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و تلفن همراه گفته است تقاضای مردم برای خرید موبایل نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش یافته است.

هر سال با نزدیک شدن به روزهایی پایانی و ورود به سال جدید بسیاری از مردم کالاهایی قدیمی خود مانند موبایل و لپ‌تاپ را با نسخه‌های جدیدتر تعویض می‌کردند. امسال اما اوضاع کاملاً متفاوت است و افزایش نرخ ارز تأثیر خودش را در زندگی مردم نشان داده است؛ موضوعی که می‌توان نشانه‌های آن را در بازار موبایل مشاهده کرد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و تلفن همراه به خبرگزاری مهر اعلام کرده است که در آستانه نوروز 1398 با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانی دلار مردم تمایلی به خرید گوشی‌های موبایل ندارند:

«با افزایش قیمت گوشی و کاهش توان خرید مردم، بازار خرید و فروش گوشی موبایل مانند سال گذشته نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به سال گذشته نصف شده است.»

کاهش تقاضا در بازار موبایل

محبی معتقد است که در بازار قیمت گوشی‌ها دارای ثبات هستند و آرامش در بازار حاکم است: «قیمت گوشی‌های موجود در بازار نسبت به نوسان نرخ دلار، متعادل است و امیدواریم طی روزهای پایانی سال این بازار رونق بیشتری داشته باشد.»

رکورد بازار موبایل و کاهش 50 درصدی تفاضا برای خرید گوشی جدید یک معامله باخت-باخت در این صنعت است که نه تنها به موجب آن مردم، به‌خصوص قشر جوان جامعه از خرید جدیدترین گجت‌های دیجیتال و همگام شدن با هم نسل‌های خود در نقاط دیگر جهان باز می‌مانند بلکه عدم استقبال از محصولات موجود باعث به‌خطر افتادن کسب‌وکارهای مرتبط و حتی ورشکستگی آنها نیز می‌شود. که در صورت بروز چنین اتفاقی شاهد گسترش بیش‌ از پیش بیکاری و عواقب جبران ناپذیری در جامعه خواهیم. بنابراین انتظار می‌رود که مسئولین کمی جدی‌تر از گذشته بحران بازار موبایل را زیر نظر داشته باشد و از عواقب احتمالی ناگوار آن جلوگیری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان